Wiadomości OZE Autobusy marki Solaris będą jeździć po włoskich drogach 14 września 2017 Wiadomości OZE Autobusy marki Solaris będą jeździć po włoskich drogach 14 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Solaris to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm działających w branży motoryzacyjnej. Jej popularność stale rośnie dzięki wprowadzaniu przez markę ciekawych i innowacyjnych rozwiązań przy zachowaniu konkurencyjnych cen autobusów. Prowadzenie takiej polityki sprawia, że zamówienia spływają z całego świata, a jednym z najnowszych osiągnięć polskiego przedsiębiorstwa jest kontrakt we Włoszech. Reklama Autobusy Urbino 12 Electric zostaną dostarczone do Bergamo oraz do Mediolanu. Bergamo zdecydowało się na zakup dwunastu egzemplarzy, Mediolan – dziesięciu. Zamówienia nie różnią się znacznie od siebie, bowiem autobusy zakontraktowano w niemal identycznych konfiguracjach. Autokary zostaną wyposażone w silniki dysponujące mocą 2×125 kW. Energia przez nie wytworzona będzie przechowywana w baterii High Energy o mocy 240 kWh. Główną różnicą pomiędzy złożonymi zamówieniami jest rodzaj ładowarki. Autobusy w Bergamo będą ładowane przy wykorzystaniu ładowarki Medcom o mocy 40kW, która może obsługiwać dwa pojazdy jednocześnie. W Mediolanie zastosowana zostanie ładowarka typu on-board, o mocy 70 kW. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.