Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Wiadomości OZE Autonomiczne ciężarówki firmy Einride 05 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Szwedzka firma motoryzacyjna Einride planuje rewolucję na rynku aut ciężarowych. Do 2020 roku, firma przewiduje wyprodukować 200 prototypów ciężarówek wyposażonych w silnik elektryczny, zdolny przejechać na jednym ładowaniu do 200 km. Co więcej, ciężarówki będą autonomiczne, a kierowca nie znajdzie w nich miejsca. Reklama Ciężarówka o nazwie T-Pod ma mieć długość 7 metrów, a rozmiary naczepy dopasowane tak, by pomieścić 15 europalet. Wyposażona w dużą ilość czujników będzie w stanie pokonywać wyznaczoną drogę samodzielnie. Przynajmniej wtedy, kiedy pozwolą na to warunki pogodowe. Jeżeli warunki na drodze nie będą korzystne, stery będzie mógł przejąć kierowca, za pomocą systemu zdalnego sterowania. Według planów, 200 sztuk wyprodukowanych do końca 2020 roku, będzie testowanych na drogach miast Goteborg oraz Helsingborg w Szwecji. Jeszcze kilka lat temu nikt nie przewidziałby zmian, jakie stopniowo zachodzą na motoryzacyjnym rynku. Oczywiste jest, że plany firmy Einride nie zmienią rynku z dnia na dzień. Wskazują jedynie kierunek, w którym z biegiem czasu może pójść cała branża transportowa, a przede wszystkim motoryzacyjna. Z niecierpliwością czekamy na czasy, kiedy po ulicach europejskich miast będą jeźdić elektryczne, autonomiczne autobusy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.