Elektromobilność Autonomiczne tiry napędzane wodorem – Trailer Drone! 15 września 2021 Elektromobilność Autonomiczne tiry napędzane wodorem – Trailer Drone! 15 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Trailer Drone to zdecydowanie najbardziej popisowa wodorowa propozycja firmy Hyundai. Nowatorski system do transportu kontenerów zwany „e-boogie”, może być rewolucyjny nie tylko w rozwoju technologii wodorowej, ale także dla sektora systemów autonomicznych! Zobacz jakie cuda będzie można zobaczyć na drogach Korei Południowej. Reklama System autonomiczny prosto z przyszłości Autonomiczny układ kierowniczy w zaprezentowanych tirach będzie umieszczony zarówno z przodu pojazdu, jak i z tyłu. Dzięki zainstalowanym czujnikom „e-boogie” tir będzie w stanie „zdecydować”, kiedy należy hamować, a kiedy przyspieszać. Ponadto, dzięki umieszczonym układom kierowniczym po obu stronach, przyczepy będą w stanie poruszać się na boki. Dodatkowo „e-boogies” mogą działać niezależnie lub być używane w parach, tworząc jednego tira przypominającego wagony pociągowe. Każdy wózek może skręcać samodzielnie, dzięki czemu technologia ta jest niezawodna w ciasnych obszarach miejskich. System świetnie sprawdzi się również na autostradzie. Fot: „e-boogie”/ źródło: cnet.com Szykują pozew na Elona Muska – autopilot w Tesli źródłem wypadków System jest bardzo elastyczny i może poruszać się samodzielnie podczas operacji rozładunkowych. Po przybyciu do punktu docelowego przyczepa automatycznie rozładowuje się, przypominając proces przemiany filmowego transformersa! TIR rozdziela się na osobne wózki, które odjeżdżają do osobnych magazynów. Naczepy można nawet podzielić na trzy kontenery, które po odbyciu podróży wspólnie, rozpadają się na niezależne “e-boogies” oddelegowane do miejsca docelowego. Tę rewolucyjną koncepcję możemy podziwiać na poniższym filmiku: Dekarbonizacja ciężkiego transportu Zeroemisyjna Korea Południowa Z dróg Korei Południowej mają zniknąć tradycyjne tiry spalinowe, a na ich miejscu pojawią się inteligentne „e-boogies” napędzane ogniwami wodorowymi. Będzie to ogromny krok do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w kraju. Te rewolucyjne tiry będą miały zasięg nawet do tysiąca kilometrów. Dodatkowym atutem tych nieszablonowych pojazdów jest ich wielofunkcyjność. Z wyjątkiem transportu produktów, mogą pełnić też funkcję wozu strażackiego, a nawet karetki pogotowia! źródo: h2-view.com, engadget.com, Fot: cnet.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.