Wiadomości OZE Bird Zero – nowa hulajnoga elektryczna na wynajem 05 października 2018 Wiadomości OZE Bird Zero – nowa hulajnoga elektryczna na wynajem 05 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Bird, jeden z największych producentów małych pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, zaprezentował nową hulajnogę elektryczną. Specjalnie zaprojektowany Bird Zero, według firmy, przyciągnie jeszcze większą uwagę jako alternatywny środek transportu w mieście. Reklama Bird wynajmuje pojazdy elektryczne w dziesiątkach miast w USA i Europie. Do tej pory w usługach firmy dostępna była hulajnoga Xiaomi M365, produkowana przez Ninebot, która docelowo nie miała być pojazdem komercyjnie wykorzystywanym w sharingu. Przeszła jednak kilka niewielkich modyfikacji, takich jak usunięcie mechanizmu składania i dodanie jednostki śledzącej GPS, co pozwoliło na udostępnienie jej do wypożyczenia na krótkich trasach. Popularność Xiaomi M365 skłoniła firmę do zainwestowania w Bird Zero, który został skonstruowany tak, aby był bardziej wytrzymały i odporny na intensywne użytkowanie. Według producenta: „Bird Zero został zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom Rideshare 2.0, zapewniając użytkownikom większą żywotności baterii dla większego zasięgu, lepsze oświetlenie dla lepszej widoczności i zwiększoną wytrzymałość”. Model Bird Zero ma o 60% więcej pojemności akumulatora niż Xiaomi M365. Opony z litego materiału oraz dłuży rozstaw osi z niższym środkiem ciężkości zapewniają większą stabilność podczas jazdy. Ponadto hulajnoga wyposażona będzie w wskaźnik baterii oraz prędkościomierz. Prędkość Bird Zero będzie wynosiła około 15 mph (25 km/h). Według Travisa VanderZandena, CEO i założyciela Birda: „Bird został uruchomiony jako eksperyment, aby sprawdzić, czy ludzie zrezygnują z krótkich podróży samochodem na rzecz przyjaznych dla środowiska przejażdżek na wspólnych e-skuterach lub hulajnogach. Po roku dowiedzieliśmy się, że oferujemy rozwiązanie dla miast, które chcą wyeliminować samochody z drogi i zmniejszyć emisję”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.