Elektromobilność BMW nie zainwestuje w Polsce 19 lutego 2018 Elektromobilność BMW nie zainwestuje w Polsce 19 lutego 2018 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Inwestycje BMW w różnych regionach świata przyczyniają się do spadku bezrobocia, ożywienia gospodarczego i wdrażania innowacyjności. Polska nie jest jednak przez tę firmę pozytywnie postrzegana ze względu na prowadzoną politykę energetyczną. NEXT-E to konsorcjum, w którego skład wchodzi BMW. Bawarski koncern od dłuższego czasu zastanawiał się nad wybudowaniem w Polsce sieci szybkich ładowarek, co sprzyjałoby właścicielom aut elektrycznych oraz elektromobilności promowanej przez rząd. Niestety konsorcjum zrezygnowało z tej inwestycji. Reklama Paradoksalnie przeszkodą okazała się być prowadzona przez polski rząd polityka energetyczna wspierająca kopalnie węgla, a nie odnawialne źródła energii. Nowe prawo nie sprzyja np. inwestycjom wiatrowym. Dlatego Energa, uznając umowy sprzedaży zielonych certyfikatów za nieważne, blokuje rozwój niemieckiego koncernu, który ma udział w spółce C&C Wind. Według doniesień „Dziennika Gazety Prawnej” to właśnie polska polityka energetyczna miała spowodować wycofanie się BMW. Co prawda strona niemiecka podaje, że ostateczna decyzja w sprawie inwestycji nie została jeszcze podjęta, ale niemożliwa wydaje się zmiana negatywnego nastawienia niemieckiego producenta do naszego kraju. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.