Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Burberry przestanie niszczyć niesprzedane ubrania

Burberry przestanie niszczyć niesprzedane ubrania

Burberry potwierdziło, że praktyka niszczenia niesprzedanych kolekcji zostanie wstrzymana. Brytyjska spółka oficjalnie poinformowała, że niesprzedane ubrania i torby nie będą rokrocznie palone, jak działo się to dotychczas. Dodatkowo firma zamierza również zaprzestać wykorzystywania prawdziwego futra do produkcji swoich ubrań.

Reklama

Takie kroki Burberry są wynikiem krytyki ze strony rządowych agencji zajmujących się ochroną środowiska i aktywistów ekologicznych, oburzonych sposobem pozbywania się niesprzedanych towarów. W samym tylko 2017 roku Burberry spaliło towary warte ponad 36 milionów dolarów. Wszystko po to, by nie trafiły one w ręce konkurencji lub nie zostały sprzedane w promocyjnych, niższych cenach.

Od 2012 roku Burberry spaliło towary o łącznej wartości ponad 135 milionów dolarów. W przeszłości firma broniła się przed zarzutami ekologów, twierdząc, że energia ze spalania ubrań jest wykorzystywana przez zakłady firmy.

Na szczęście stanowisko Burberry uległo zmianie. Firma nie będzie już spalała ubrań. Zamiast tego chce poddawać je recyklingowi, a odzyskane materiały przekazywać organizacjom charytatywnym.

Burberry rezygnuje jako pierwsze

Burberry jest pierwszą dużą marką modową, która postanowiła zaprzestać spalania niesprzedanych towarów. Firma ma nadzieję, że inni pójdą w jej ślady i zamiast po prostu niszczyć ubrania, będą poddawały je recyklingowi.

Oprócz zaprzestania palenia starych ubrań, Burberry poinformowało także, że przestanie używać prawdziwego futra w swoich produktach. Nie pojawi się ono w nowej kolekcji, a wszystkie istniejące linie zawierające prawdziwe futro będą stopniowo wycofywane w nadchodzących latach. Aby promować tak drastyczne zmiany w swojej polityce, Burberry zmienia również swoje logo i chce, aby klienci wiedzieli, że firma bardzo poważnie podchodzi do ochrony środowiska.

nowe logo burberry
Nowe logo firmy Burberry

Dyrektor generalny firmy Burberry, Marco Gobbetti, powiedział o zmianie polityki firmy: „Nowoczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i środowiskowo„.

W maju tego roku firma Burberry została oficjalnym partnerem Fundacji Ellen MacArthur i współpracuje z programem Make Fashion Circular. Inicjatywa została podjęta, aby zatrzymać marnotrawstwo w świecie mody.

Foto: Flickr

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.