Świat Buty z recyklingu to sukces Adidasa 21 marca 2018 Świat Buty z recyklingu to sukces Adidasa 21 marca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Niemiecki producent odzieży i obuwia – Adidas, zdecydował się w 2015 roku na współpracę z organizacją Parley for the Ocean, która opiera się na proekologicznych założeniach. Dzięki połączeniu sił udało wprowadzić się na rynek serię obuwia z materiałów z recyklingu. Dyrektor generalny marki Adidas – Kasper Rørsted, w wywiadzie dla CNBC zdradził kilka szczegółów odnośnie rozwoju współpracy oraz wyników sprzedażowych wspólnie wytworzonych produktów. Okazało się, że tylko w 2017 roku niemiecki gigant odzieżowy sprzedał ponad milion par butów powstałych z recyklingu, z serii Adidas x Parley. Produkcja każdej wymaga użycia jedenastu plastikowych butelek. To jednak wciąż nie zadowala Adidasa, ponieważ firma chce zwiększyć udział materiałów z recyklingu na tyle, by na każdą parę składało się 80% takich materiałów. Reklama https://www.youtube.com/watch?v=gHFd0MJM764 Zadowoleni powinni być również butoholicy, bo planowane jest rozszerzenie oferty o nowe modele serii, które wprowadzą proekologiczne idee reprezentowane przez Parley for the Ocean. Zwiększenie ich ilości z pewnością przyczyni się do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.