Świat Buty z recyklingu to sukces Adidasa 21 marca 2018 Świat Buty z recyklingu to sukces Adidasa 21 marca 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Niemiecki producent odzieży i obuwia – Adidas, zdecydował się w 2015 roku na współpracę z organizacją Parley for the Ocean, która opiera się na proekologicznych założeniach. Dzięki połączeniu sił udało wprowadzić się na rynek serię obuwia z materiałów z recyklingu. Dyrektor generalny marki Adidas – Kasper Rørsted, w wywiadzie dla CNBC zdradził kilka szczegółów odnośnie rozwoju współpracy oraz wyników sprzedażowych wspólnie wytworzonych produktów. Okazało się, że tylko w 2017 roku niemiecki gigant odzieżowy sprzedał ponad milion par butów powstałych z recyklingu, z serii Adidas x Parley. Produkcja każdej wymaga użycia jedenastu plastikowych butelek. To jednak wciąż nie zadowala Adidasa, ponieważ firma chce zwiększyć udział materiałów z recyklingu na tyle, by na każdą parę składało się 80% takich materiałów. Reklama Zadowoleni powinni być również butoholicy, bo planowane jest rozszerzenie oferty o nowe modele serii, które wprowadzą proekologiczne idee reprezentowane przez Parley for the Ocean. Zwiększenie ich ilości z pewnością przyczyni się do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.