Buty z recyklingu to sukces Adidasa

Niemiecki producent odzieży i obuwia – Adidas, zdecydował się w 2015 roku na współpracę z organizacją Parley for the Ocean, która opiera się na proekologicznych założeniach. Dzięki połączeniu sił udało wprowadzić się na rynek serię obuwia z materiałów z recyklingu. Dyrektor generalny marki Adidas – Kasper Rørsted, w wywiadzie dla CNBC zdradził kilka szczegółów odnośnie rozwoju współpracy oraz wyników sprzedażowych wspólnie wytworzonych produktów.

Okazało się, że tylko w 2017 roku niemiecki gigant odzieżowy sprzedał ponad milion par butów powstałych z recyklingu, z serii Adidas x Parley. Produkcja każdej wymaga użycia jedenastu plastikowych butelek. To jednak wciąż nie zadowala Adidasa, ponieważ firma chce zwiększyć udział materiałów z recyklingu na tyle, by na każdą parę składało się 80% takich materiałów.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Zadowoleni powinni być również butoholicy, bo planowane jest rozszerzenie oferty o nowe modele serii, które wprowadzą proekologiczne idee reprezentowane przez Parley for the Ocean. Zwiększenie ich ilości z pewnością przyczyni się do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników sprzedażowych.