Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Berliński przewoźnik autobusowy BVG poinformował, że w wyniku przeprowadzonego przetargu – na kwotę ok. 61 mln euro – polska firma Solaris Bus & Coach dostarczy 90 elektrycznych autobusów. Reklama Solaris w Berlinie Solaris Bus & Coach wygrało jeden z największych przetargów na pojazdy elektryczne w Europie. Dostawa bezemisyjnych autobusów o długości 12 metrów ma zostać zrealizowana do końca 2020 roku, a pierwszy z nich będzie dostarczony na początku przyszłego roku. Najnowszy kontakt obejmuje modele Solaris Urbino 12 electric, na berlińskich ulicach jeździ teraz 20 elektrobusów z Bolechowa – w wersji Urbino 12 electric i Nowy Urbino 12 electric. Niebawem dołączy do nich piętnaście Nowych Urbino 18 electric, które BVG zamówiło na początku 2019 roku. To razem z najnowszym kontraktem daje łącznie 125 pojazdów z logo jamnika. Standard Solaris Zamówione autobusy mają mieć 12 metrów długości i pomieścić około 70 pasażerów, a zamontowane w nich ogrzewanie ma być elektryczne – co oznacza 100% bezemisyjność. Zintegrowana z silnikami elektrycznymi oś elektryczna będzie źródłem napędu, ponadto wszystkie autobusy będą wyposażone w baterie o pojemności minimalnej 300 kWh – ich ładowanie będzie możliwe dzięki systemowi plug-in. W ciągu ostatnich czterech lat Solaris Bus & Coach, w ramach kontraktu sprzedał berlińskiemu przewoźnikowi 35 autobusów bezemisyjnych. Najnowszy kontrakt zakłada, że flota autobusów obsługiwanych przez BVG będzie liczyła 125 sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.