Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Berliński przewoźnik autobusowy BVG poinformował, że w wyniku przeprowadzonego przetargu – na kwotę ok. 61 mln euro – polska firma Solaris Bus & Coach dostarczy 90 elektrycznych autobusów. Reklama Solaris w Berlinie Solaris Bus & Coach wygrało jeden z największych przetargów na pojazdy elektryczne w Europie. Dostawa bezemisyjnych autobusów o długości 12 metrów ma zostać zrealizowana do końca 2020 roku, a pierwszy z nich będzie dostarczony na początku przyszłego roku. Najnowszy kontakt obejmuje modele Solaris Urbino 12 electric, na berlińskich ulicach jeździ teraz 20 elektrobusów z Bolechowa – w wersji Urbino 12 electric i Nowy Urbino 12 electric. Niebawem dołączy do nich piętnaście Nowych Urbino 18 electric, które BVG zamówiło na początku 2019 roku. To razem z najnowszym kontraktem daje łącznie 125 pojazdów z logo jamnika. Standard Solaris Zamówione autobusy mają mieć 12 metrów długości i pomieścić około 70 pasażerów, a zamontowane w nich ogrzewanie ma być elektryczne – co oznacza 100% bezemisyjność. Zintegrowana z silnikami elektrycznymi oś elektryczna będzie źródłem napędu, ponadto wszystkie autobusy będą wyposażone w baterie o pojemności minimalnej 300 kWh – ich ładowanie będzie możliwe dzięki systemowi plug-in. W ciągu ostatnich czterech lat Solaris Bus & Coach, w ramach kontraktu sprzedał berlińskiemu przewoźnikowi 35 autobusów bezemisyjnych. Najnowszy kontrakt zakłada, że flota autobusów obsługiwanych przez BVG będzie liczyła 125 sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.