Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Elektromobilność BVG zamówiła 90 elektrycznych autobusów Solaris 02 lipca 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Berliński przewoźnik autobusowy BVG poinformował, że w wyniku przeprowadzonego przetargu – na kwotę ok. 61 mln euro – polska firma Solaris Bus & Coach dostarczy 90 elektrycznych autobusów. Reklama Solaris w Berlinie Solaris Bus & Coach wygrało jeden z największych przetargów na pojazdy elektryczne w Europie. Dostawa bezemisyjnych autobusów o długości 12 metrów ma zostać zrealizowana do końca 2020 roku, a pierwszy z nich będzie dostarczony na początku przyszłego roku. Najnowszy kontakt obejmuje modele Solaris Urbino 12 electric, na berlińskich ulicach jeździ teraz 20 elektrobusów z Bolechowa – w wersji Urbino 12 electric i Nowy Urbino 12 electric. Niebawem dołączy do nich piętnaście Nowych Urbino 18 electric, które BVG zamówiło na początku 2019 roku. To razem z najnowszym kontraktem daje łącznie 125 pojazdów z logo jamnika. Standard Solaris Zamówione autobusy mają mieć 12 metrów długości i pomieścić około 70 pasażerów, a zamontowane w nich ogrzewanie ma być elektryczne – co oznacza 100% bezemisyjność. Zintegrowana z silnikami elektrycznymi oś elektryczna będzie źródłem napędu, ponadto wszystkie autobusy będą wyposażone w baterie o pojemności minimalnej 300 kWh – ich ładowanie będzie możliwe dzięki systemowi plug-in. W ciągu ostatnich czterech lat Solaris Bus & Coach, w ramach kontraktu sprzedał berlińskiemu przewoźnikowi 35 autobusów bezemisyjnych. Najnowszy kontrakt zakłada, że flota autobusów obsługiwanych przez BVG będzie liczyła 125 sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.