Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Chiny są ogromnym krajem z jeszcze większymi ambicjami. Olbrzymi rynek i potencjał spowodował, że mieszkańcy i władze tego państwa zdali sobie sprawę ze swych możliwości w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest motoryzacja, a dokładniej branża samochodów elektrycznych, która w tym kraju przeżywa prawdziwy rozkwit. Poza ambicjami główną przyczyną jest tutaj wspomniany wcześniej chłonny rynek i coraz liczniejsza klasa średnia. Dlatego coraz częściej możemy usłyszeć o nowych przedsiębiorstwach z tej branży, które chcą nie tylko zadomowić się na rodzimym rynku, ale również konkurować z najlepszymi i zaopatrywać swoich rodaków w pełni elektryczne modele aut. Reklama Idealnym przykładem jest w tym wypadku start-up o nazwie WM Motor Technology, zamierzający z przytupem wkroczyć na rodzimy rynek ze swoim pojazdami o nazwie Weltmeister. Pierwszym z nich będzie SUV o inicjałach EX5, który z taśm produkcyjnych zakładów Wenzhou zjedzie w połowie 2018 roku. Projekt nadwozia został zaprezentowany podczas niedawnego pokazu w Szanghaju, a cenę ustalono na 45 tysięcy dolarów. Firma zamierza docelowo produkować 100 tysięcy samochodów rocznie i nie ukrywa, że w najbliższej przyszłości chce być tańszą konkurencją dla Tesli, która na chińskim rynku jest obłożona 25-procentowym cłem. źródło: reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.