Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Chiny są ogromnym krajem z jeszcze większymi ambicjami. Olbrzymi rynek i potencjał spowodował, że mieszkańcy i władze tego państwa zdali sobie sprawę ze swych możliwości w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest motoryzacja, a dokładniej branża samochodów elektrycznych, która w tym kraju przeżywa prawdziwy rozkwit. Poza ambicjami główną przyczyną jest tutaj wspomniany wcześniej chłonny rynek i coraz liczniejsza klasa średnia. Dlatego coraz częściej możemy usłyszeć o nowych przedsiębiorstwach z tej branży, które chcą nie tylko zadomowić się na rodzimym rynku, ale również konkurować z najlepszymi i zaopatrywać swoich rodaków w pełni elektryczne modele aut. Reklama Idealnym przykładem jest w tym wypadku start-up o nazwie WM Motor Technology, zamierzający z przytupem wkroczyć na rodzimy rynek ze swoim pojazdami o nazwie Weltmeister. Pierwszym z nich będzie SUV o inicjałach EX5, który z taśm produkcyjnych zakładów Wenzhou zjedzie w połowie 2018 roku. Projekt nadwozia został zaprezentowany podczas niedawnego pokazu w Szanghaju, a cenę ustalono na 45 tysięcy dolarów. Firma zamierza docelowo produkować 100 tysięcy samochodów rocznie i nie ukrywa, że w najbliższej przyszłości chce być tańszą konkurencją dla Tesli, która na chińskim rynku jest obłożona 25-procentowym cłem. źródło: reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.