Elektromobilność CLEVER i E.ON zwiększają sieć punktów ładujących samochody EV 21 listopada 2017 Elektromobilność CLEVER i E.ON zwiększają sieć punktów ładujących samochody EV 21 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Uruchomienie sieci stu osiemdziesięciu ultraszybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych przewiduje wspólny projekt E.ON i CLEVER. Obie firmy zamierzają do końca roku 2020 w siedmiu krajach Europy zainaugurować przedsięwzięcie, które obecnie zostało wsparte dofinansowaniem z funduszy unijnych w łącznej kwocie dziesięciu milionów euro. W przyszłości przewidywana jest rozbudowa sieci ładującej EV do około czterystu punktów o mocy 150 kW z opcją modernizacji i przystosowania mocy do poziomu 350 kW, umożliwiającej naładowanie akumulatora w dwadzieścia minut i zapewniającą zasięg 400 kilometrów. Reklama Niestety wspólny projekt E.ON i CLEVER nie obejmie swoim zasięgiem Polski, tylko będzie usytuowany na terenie Niemiec, Norwegii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Danii. Każda stacja będzie wyposażona w od dwóch do sześciu ładowarek. Nietrudno się domyślić, że dla obu operatorów takie inwestycje nie są żadną nowością. Za pośrednictwem swojej witryny internetowej E.ON informuje bowiem, że liczba należących do niego punktów ładowania EV w roku 2020 będzie wynosiła ponad dziesięć tysięcy. Sieć ładowarek należąca do duńskiej firmy CLEVER obejmuje zasięgiem północną części Europy, w tym Niemcy, Danię i Szwecję, gdzie zlokalizowanych jest 1500 stacji ładowania EV. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.