Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Według raportu Transport and Environment, opracowanego przez naukowców z brukselskiego uniwersytetu VUB, samochody napędzane dieslem produkują o wiele więcej gazów cieplarnianych w porównaniu z pojazdami elektrycznymi, które bazują na energii pochodzącej z elektrowni węglowych. Liderem w rankingu państw o najbardziej emisyjnym sektorze energetycznym okazała się Polska. Pozycja naszego kraju jest spowodowana produkcją dwutlenku węgla w elektroenergetyce (650g CO2/kWh). W porównaniu do pojazdów z silnikiem Diesla samochody elektryczne produkują około 25 procent mniej dwutlenku węgla, co zawdzięczamy temu, że są ładowane energią produkowaną przez nasze elektrownie. Reklama W czołówce listy raportu Transport and Environment znajdują się także takie kraje, jak: Niemcy, Holandia, Włochy oraz Hiszpania. Ich średnia emisyjność oscyluje w granicach 80–120 g CO2/km. Oczywiście warto również wymienić kraje, które wypadły najlepiej na tle całej Europy, czyli Francję oraz Szwecję. Ich średnia emisyjność mieści się poniżej 40g CO2/km. W Szwecji ma ona wynieść nawet 20 g CO2/kWh, czyli aż trzydzieści dwa razy mniej niż w naszym kraju! Z raportu wynika, iż w Europie samochody elektryczne stanowią jedynie 1,7 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W związku z tym Komisja Europejska rozważa wprowadzenie nowych regulacji, które mają pomóc w rozpowszechnieniu samochodów zero emisyjnych. Raport Life Cycle Analysis of the Climate Impact of Electric Vehicles można przeczytać tutaj: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/TE%20-%20draft%20report%20v04.pdf Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.