Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Elektromobilność CO2 a samochód elektryczny na prąd z węgla 15 listopada 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Według raportu Transport and Environment, opracowanego przez naukowców z brukselskiego uniwersytetu VUB, samochody napędzane dieslem produkują o wiele więcej gazów cieplarnianych w porównaniu z pojazdami elektrycznymi, które bazują na energii pochodzącej z elektrowni węglowych. Liderem w rankingu państw o najbardziej emisyjnym sektorze energetycznym okazała się Polska. Pozycja naszego kraju jest spowodowana produkcją dwutlenku węgla w elektroenergetyce (650g CO2/kWh). W porównaniu do pojazdów z silnikiem Diesla samochody elektryczne produkują około 25 procent mniej dwutlenku węgla, co zawdzięczamy temu, że są ładowane energią produkowaną przez nasze elektrownie. Reklama W czołówce listy raportu Transport and Environment znajdują się także takie kraje, jak: Niemcy, Holandia, Włochy oraz Hiszpania. Ich średnia emisyjność oscyluje w granicach 80–120 g CO2/km. Oczywiście warto również wymienić kraje, które wypadły najlepiej na tle całej Europy, czyli Francję oraz Szwecję. Ich średnia emisyjność mieści się poniżej 40g CO2/km. W Szwecji ma ona wynieść nawet 20 g CO2/kWh, czyli aż trzydzieści dwa razy mniej niż w naszym kraju! Z raportu wynika, iż w Europie samochody elektryczne stanowią jedynie 1,7 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W związku z tym Komisja Europejska rozważa wprowadzenie nowych regulacji, które mają pomóc w rozpowszechnieniu samochodów zero emisyjnych. Raport Life Cycle Analysis of the Climate Impact of Electric Vehicles można przeczytać tutaj: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/TE%20-%20draft%20report%20v04.pdf Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.