Polska Czas na polskiego pstrąga! 16 stycznia 2020 Polska Czas na polskiego pstrąga! 16 stycznia 2020 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Rusza kampania promocyjna na temat pstrąga. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych i sieć sklepów „Biedronka” zachęcają Polaków do sięgnięcia po ten rodzaj ryby. Reklama Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych zrzesza 59 firm ekologicznych w kraju. Pstrąg, który jest w nich hodowany, przechodzi w przetwórni przez nowoczesną obróbkę w technologii MAP. Stowarzyszenie i sieć sklepów „Biedronka” promują pstrąga i korzyści zdrowotne, które płyną z włączenia tego rodzaju ryby w codzienne zwyczaje kulinarne – zwłaszcza pstrąg tęczowy jest rybą, którą polecają znawcy kuchni. Eksperci żywieniowi podkreślają, że obecność ryb w codziennej diecie dobrze wpływa na kondycję organizmu, dostarczając wysokojakościowego białka zwierzęcego i kwasów Omega 3. – Pstrąg jest pyszny i plastyczny kulinarnie, daje ogromne pole do popisu w kuchni, a jego właściwości odżywcze sprawiają, że zaliczany jest do żywności funkcjonalnej. Wbrew pozorom przygotowanie dań z pstrąga jest proste i szybkie, z drugiej strony wielomiesięczne i nieprzyspieszane tempo wzrostu pozwalają na zaliczenie go do grupy slow-food – mówi Ziemowit Pirtań ze Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych. Polskiego pstrąga promuje video, na którym rezolutna dziewczynka robi wraz z rodzicami zakupy i zadaje wiele pytań – reklamę będzie można zobaczyć w tv, pojawią też spoty radiowe. – Jako stowarzyszenie branżowe hodowców prowadzimy badania i wiemy, że raz spróbowany pstrąg, na stałe trafia do domowego menu. Dodatkowo ten gatunek wymaga nieskażonego środowiska, więc jego hodowla może działać na korzyść jakości wody nie obciążając przy tym środowiska dzięki niemal zerowej emisyjności. Dlatego tak ważne są kampanie promocyjne informujące o zaletach pstrąga i jego stała dostępność w sklepach w całej Polsce, zwłaszcza w sieci Biedronka – dodaje Pirtań. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.