Wiadomości OZE W Częstochowie spłonął autobus hybrydowy 29 kwietnia 2017 Wiadomości OZE W Częstochowie spłonął autobus hybrydowy 29 kwietnia 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. W piątek po godz. 17 w Częstochowie doszczętnie spłonął autobus hybrydowy marki Solbus. Pożar gasiło 4 zastępy straży pożarnej. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Reklama Do pożaru doszło w piątek popołudniu na ul. Legionów na wysokości firmy Berger. Kierowca pojazdu oraz sześcioro pasażerów zdążyło się ewakuować. Gdy strażacy dotarli na miejsce, autobus był cały w płomieniach. Akcja była szczególnie niebezpieczna, ponieważ autobus napędzany był gazem ziemnym. Zbiorniki z paliwem umieszczone są na dachu, a jeden z nich podczas gaszenia się rozszczelnił. Pożar udało się opanować po kilkunastu minutach, a z pojazdu został jedynie szkielet. Autobus był jedną z 40 nowych hybryd Solbusa, które w 2015 roku trafiły do częstochowskiego MPK. W pożarze spłonął SOLBUS SM18 HL Hybryda. To autobus niskopodłogowy, przegubowy z napędem hybrydowym gazowo – elektrycznym. Są to bardzo awaryjne pojazdy. Najczęściej psują się superkondensatory, często też dochodzi do wycieków płynów. Napraw powinien dokonywać producent autobusów, Lider Trading z Solca Kujawskiego. Jednak z powodu kłopotów finansowych, w jakich znalazła sie firma, producent nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.