Elektromobilność Czy Fisker Inc. powalczy o dobrą pozycję na rynku elektrycznych samochodów? 02 listopada 2020 Elektromobilność Czy Fisker Inc. powalczy o dobrą pozycję na rynku elektrycznych samochodów? 02 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak najskuteczniej rozwinąć skrzydła w biznesie elektromobilności? Najlepiej zacząć od dynamicznego startu na giełdzie. Od piątku można inwestować w akcje Fikser Inc., który istnieje od wielu lat na rynku motoryzacji, jednak dopiero dwa lata temu skierował się ku produkcji aut elektrycznych. Reklama Fisker Inc. buduje sieci partnerstwa, aby już wkrótce wystartować z najnowszymi projektami w pełni elektrycznych samochodów. Do tej pory amerykańska marka luksusowych pojazdów (dotychczas działająca pod nazwą Fikser Automotive) podjęła wspólne działania z firmą Magna, która współpracuje już z Jaguarem przy budowie modelu I-Pace. Ocean – elektromobilny hit? Fikser Ocean to SUV, który ma kosztować dwa razy mniej niż Jaguar I-Pace. Cena początkowa Ocean ma wynosić około 37 500 dolarów. Przewiduje się też ulgę podatkową do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 7 500 dolarów. Jak zapewnia Fikser Inc. model “Y–sized Ocean” ma być najbardziej ekologicznym autem na świecie. Ma działać idealnie dzięki najnowocześniejszej technologii cyfrowej i kompatybilnym aplikacjom. Premiera samochodu planowana jest na 2021 rok. Fisker Ocean Ocean ma nowoczesny wygląd, a marka promuje go jako pojazd dynamiczny, luksusowy i nowoczesny. Będzie mieć ledowe światła i wąskie reflektory. Auto skierowane jest do Amerykanów, których zainteresowanie Oceanem wzbudzono na długo przed premierą. Do końca października Fisker Inc. zanotował ponad 9000 płatnych rezerwacji na premierową wersję pojazdu. Firma przewiduje też wzmożone zainteresowanie tymi elektrykami w najbliższym czasie. Po pierwsze finanse Jaguar I-PACE Wokół Fisker Automotive pojawiały się ostatnio kontrowersje związane z finansowaniem marki z kapitału wysokiego ryzyka czy z rozwadnianiem kapitału. Jak podaje Green Car Reports, amerykańska firma zaciągnęła kredyty i pożyczki na rozwój innych projektów z zakresu elektromobilności, jednak do tej pory nie spłaciła swoich należności. Elektryczny rower firmy Harley Davidson Najnowszy Ocean ma poprawić finanse marki i stać się najbardziej ekologicznym pojazdem na świecie. Czy Fisker Inc. sprosta wyzwaniu, które sam sobie postawił? Jeszcze niedawno Fisker Inc. ogłosił, że do 2025 roku zamierza stworzyć cztery różne pojazdy elektryczne. Do tego jednak potrzebuje odpowiedniego finansowania oraz utrzymaniu premierowego produktu na rynku. Jeżeli Fikser znajdzie inwestorów i rozwinie biznes elektromobilności w Ameryce, może stać się konkurentem dla Tesli Model Y – uważają eksperci motoryzacji. Szczególnie że Ocean ma rozpędzać się do setki w niespełna 3 sekundy. Źródło: greencarreports.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.