Elektromobilność Czy samochód elektryczny może być tani? Ten kosztuje mniej niż 50 tys. zł! 21 kwietnia 2023 Elektromobilność Czy samochód elektryczny może być tani? Ten kosztuje mniej niż 50 tys. zł! 21 kwietnia 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Jednym z powodów, który zniechęca kierowców do zakupu samochodu elektrycznego jest jego wysoka cena. To może się zmienić. Chiński koncern BYD Auto zaprezentował w Szanghaju elektryczny model Seagull, który śmiało można określić najtańszym autem elektrycznym na świecie. Reklama Seagull, czyli najtańszy samochód elektryczny świata Agencja Reutersa poinformowała, że największy chiński koncern motoryzacyjny BYD Auto zaprezentował w Szanghaju najnowszy model samochodu elektrycznego. Pojazd nazywa się Seagull (ang. mewa) i ma być najtańszym autem tego typu na świecie. Chiński pojazd został wyceniony na 11 tys. dolarów (ok 46 tys. złotych). Seagull to pięciodrzwiowy hatchback. Ma 3780 mm długości, 1715 mm szerokości oraz 1540 mm wysokości. Elektryk posiada napęd na przednie koła. Jest oferowany z dwoma rodzajami baterii bezkobaltowych: o pojemności 30 i 38 kWh. Dzięki temu osiąga zasięg odpowiednio 305 i 405 kilometrów przy mocy silnika 75 i 102 KM. Shanghai auto show crowd flocks to BYD’s ‘Seagull,’ set to go on sale for just over $11,000 https://t.co/oa3bU7QbQV pic.twitter.com/ubSciaY2iV— Reuters (@Reuters) April 20, 2023 Do chińskiego samochodu został dołączony system szybkiego ładowania, który pozwala naładować baterię od 30 do 88% w pół godziny. Tanio, ale czy dobrze? W 2021 roku na rynku pojawił się inny samochód elektryczny z Chin, który również został okrzyknięty najtańszym samochodem elektrycznym. Lingbao Coco pokonał wówczas obecnego lidera w swojej konkurencji. Dotychczas przewodził w niej Wuling Hongguang ze swoim mini pojazdem EV. Marka Lingbao należy do firmy Jiangsu Jimai New Energy Vehicle Industry z siedzibą w mieście Suzhou w prowincji Jiangsu. Pierwszy samochód Lindbao nosił nazwę Box. Jest to mały czterodrzwiowy elektryczny hatchback, przypominający połączenie Smarta i Fiata Pandy. Taki miks jest charakterystyczny dla małych pojazdów EV produkowanych obecnie w Chinach. Silnik Boxa jest połączony z akumulatorem 18 kWh, potrafiącym pokonać zasięg 150 kilometrów. Електромобіль Lingbao Coco вартістю $4000 готується стати бестселером на китайському ринку – https://t.co/Gs3axkhCzC pic.twitter.com/44HXUHWHf7— Autogeek (@autogeekua) July 8, 2021 To co różni na pierwszy rzut oka Lingbao Coco i Seagulla to wygląd. Samochód koncernu BYD Auto jest zdecydowanie bardziej estetyczny i nowocześniejszy. Poza tym przypomina pojazdy, które znają Europejczycy. Czy wiesz, że pierwsze samochody miały napęd elektryczny? Niektórzy myślą, że auta elektryczne to wymysł naszych czasów. Inni uważają, że zawsze muszą być drogie tak jak Tesla. Nic bardziej mylnego! Historia pokazuje, że pierwsze kiedykolwiek stworzone samochody, nie były spalinowe, a… elektryczne. Co więcej, samochody elektryczne były kiedyś bardziej popularne od spalinowych. To nie wszystko – do tego były znacznie tańsze! Czytaj dalej: Zapomniana historia aut elektrycznych. Źródła: reuters.com, energetyka24.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.