Elektromobilność Dachser będzie dostarczać towar z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek 29 grudnia 2017 Elektromobilność Dachser będzie dostarczać towar z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek 29 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Dachser to znane niemieckie przedsiębiorstwo działające w branży logistycznej. Historia firmy jest dosyć długa, bowiem sięga ona prawie dziewięćdziesiąt lat wstecz. Pomimo tak długiego czasu funkcjonowania na rynku spółka ta cały czas się zmienia, pozostając przy tym otwartą na nowe technologie. Nie inaczej jest z coraz bardziej popularnymi samochodami elektrycznymi, które odciskają swoje piętno również na powiązanej z nimi branży transportowej. Idący z duchem czasu Dachser stanie się bowiem jedną z pierwszych firm, która będzie dostarczać towar do swoich kontrahentów przy wykorzystaniu samochodów elektrycznych. – Zdecydowaliśmy się na eFUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie: nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast – powiedział Stefan Hohm, dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych firmy Dachser. Reklama Początkowo wspomniane wyżej elektryczne ciężarówki będą wykorzystywane za zachodnią granicą, a konkretnie w Berlinie oraz Hanowerze, już od drugiego kwartału 2018 roku. Nie jest jednak wykluczone, że tego typu rewolucja dotknie również polskie oddziały firmy. W Strykowie, gdzie budowane jest centrum dystrybucyjne tego niemieckiego przedsiębiorstwa, już na etapie projektu zaplanowano budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wiele wskazuje na to, że Dachser, jako jeden z największych na świecie operatorów logistycznych, planuje modernizację firmy na poziomie globalnym, jednakże taka zmiana będzie zachodziła stopniowo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.