Elektromobilność Pierwsze egzemplarze elektrycznych ciężarówek Daimlera dostarczone 27 grudnia 2017 Elektromobilność Pierwsze egzemplarze elektrycznych ciężarówek Daimlera dostarczone 27 grudnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Kiedy Tesla zaprezentowała swoją elektryczną ciężarówkę Semi wielu uznało to za przełom w branży motoryzacyjnej, który w konsekwencji zrewolucjonizuje również sektor transportowy. Okazuje się jednak, że Tesla doczekała się sporej konkurencji. Niemiecka firma Daimler dostarczyła już bowiem pierwsze egzemplarze swoich elektrycznych ciężarówek do kilku ważnych europejskich przedsiębiorstw. Nowy produkt tej marki, elektryczna ciężarówka Fuso eCanter, jeszcze nie oferuje osiągów takich jak model amerykańskiej firmy, jednakże może być idealna do transportowania sporych ładunków w obrębie miasta. Każda z nowych ciężarówek Daimlera jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu 100 km z maksymalnym ładunkiem o wadze 4,5 tony. Reklama Egzemplarze Fuso eCanter są już testowane m.in. przez amerykański oddział firmy kurierskiej UPS, jednakże dopiero teraz elektryczna ciężarówka Daimlera trafiła do kilku firm działających na terenie Europy. Mowa o DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser, działających na terenie Niemiec. Przedsiębiorstwa te już teraz mogą korzystać z elektrycznej ciężarówki Daimlera, choć finalnie pojazd ten trafi do masowej produkcji w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.