Elektromobilność Deutsche Telekom inwestuje w infrastrukturę ładującą samochody 19 marca 2018 Elektromobilność Deutsche Telekom inwestuje w infrastrukturę ładującą samochody 19 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Niemiecki operator telekomunikacyjny Deutsche Telekom ogłosił przed kilkoma dniami swoje plany na najbliższą przyszłość. Przewidują one zamianę 12 tys. skrzynek telekomunikacyjnych w terminale ładujące samochody elektryczne. Zrealizowanie zamierzeń ma się przyczynić do podwojenia krajowej infrastruktury ładującej. Obecnie na terenie Niemiec znajduje się prawie 11 tys. publicznych punktów ładujących samochody. W najbliższej przyszłości liczba ta ulegnie gwałtownemu zwiększeniu. Reklama Deutsche Telekom zamierza skupić się na uruchamianiu ładowarek o mocy do 22 kW, które umożliwią naładowanie samochodu w czasie nie dłuższym niż 4 godziny. Spora ich część, bo około 500, będzie w stanie naładować pojazd w mniej niż 30 minut. Informacje płynące z biura prasowego Deutsche Telekom wskazują ponadto na to, że pierwsze prace nad modyfikacją skrzynek elektrycznych rozpoczną się jeszcze w tym roku. Cała akcja ma się zakończyć do 2020 roku. Te plany są podobne do tych zrealizowanych z sukcesem na terenie Austrii przez firmę Telekom Austria, która przekształciła kabiny telefoniczne w stacje ładujące samochody. Źródło: Electrek Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.