Elektromobilność Deutsche Telekom inwestuje w infrastrukturę ładującą samochody 19 marca 2018 Elektromobilność Deutsche Telekom inwestuje w infrastrukturę ładującą samochody 19 marca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Niemiecki operator telekomunikacyjny Deutsche Telekom ogłosił przed kilkoma dniami swoje plany na najbliższą przyszłość. Przewidują one zamianę 12 tys. skrzynek telekomunikacyjnych w terminale ładujące samochody elektryczne. Zrealizowanie zamierzeń ma się przyczynić do podwojenia krajowej infrastruktury ładującej. Obecnie na terenie Niemiec znajduje się prawie 11 tys. publicznych punktów ładujących samochody. W najbliższej przyszłości liczba ta ulegnie gwałtownemu zwiększeniu. Reklama Deutsche Telekom zamierza skupić się na uruchamianiu ładowarek o mocy do 22 kW, które umożliwią naładowanie samochodu w czasie nie dłuższym niż 4 godziny. Spora ich część, bo około 500, będzie w stanie naładować pojazd w mniej niż 30 minut. Informacje płynące z biura prasowego Deutsche Telekom wskazują ponadto na to, że pierwsze prace nad modyfikacją skrzynek elektrycznych rozpoczną się jeszcze w tym roku. Cała akcja ma się zakończyć do 2020 roku. Te plany są podobne do tych zrealizowanych z sukcesem na terenie Austrii przez firmę Telekom Austria, która przekształciła kabiny telefoniczne w stacje ładujące samochody. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.