Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Duże zainteresowanie elektrycznym Porsche Taycan w przedsprzedaży 02 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Porsche Taycan ma wyznaczoną premierę na 4 września tego roku, jednak zainteresowanie elektrycznym modelem jest już tak duże, że zebrano rekordową liczbę zamówień w przedsprzedaży. Reklama Oliver Blume, prezes zarządu Porsche, zauważył, że: “zazwyczaj rywalizacja pomiędzy klientami rozpoczyna się dopiero wtedy, gdy pierwsze raporty z jazdy są dostępne, kiedy pojazd jest prezentowany”, ale w przypadku tego modelu jest zupełnie inaczej. Porsche Taycan to pierwszy samochód sportowy Porsche z napędem całkowicie elektrycznym. Zbliża się koniec dominacji Tesli w klasie luksusowych elektryków Porsche zebrało prawie tyle samo zamówień na zakup samochodów, ile planuje wyprodukować samochodów. Klienci, którzy składali zamówienia w przedsprzedaży, wpłacali kaucję w wysokości 10 000 zł, nie znając szczegółów technicznych pojazdu. Model Porsche Taycan ma wysoko rozwinięty tryb autonomicznej jazdy oraz tryb szybkiego ładowania, który umożliwia uzupełnienie energii w akumulatorach w około 15 minut. Podstawowy wariant ma kosztować około 90 000 euro. W standardzie klient otrzymuje akumulator o pojemności 80 kWh na tylnej osi i silnik elektryczny o mocy od 240 kW do 280 kW. Najlepszy model z oferty posiada dwa silniki elektryczne o mocy 160 kW na przedniej osi i 300 kW na tylnej. Maksymalny zasięg wynosi 600 kilometrów, dzięki wysokowydajnemu silnikowi PSM o napięciu 800 V. Ładowanie samochodu dające możliwość przejechania 100 kilometrów ma zająć 4 minuty – moc ładowania będzie wynosić 250 kW. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.