Elektromobilność eActros od Mercedesa zostanie sprawdzony w praktyce 21 września 2018 Elektromobilność eActros od Mercedesa zostanie sprawdzony w praktyce 21 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Pierwsze egzemplarze Mercedesa-Benz eActros już w tym roku trafią do klientów. Hermes odebrał właśnie od producenta 10 ciężarówek elektrycznych, które zamierza przetestować w ciągu najbliższych dwóch lat. Reklama Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, skomentował dostawę: „Praktyczne testy z eActros to ważny kamień milowy na drodze do produkcji seryjnej. Chcemy wykorzystać kompleksowe ustalenia, aby wprowadzić elektryczne ciężarówki do dystrybucji w centrum miast od 2021 roku”. Hermes, największa niezależna niemiecka firma logistyczna, współpracuje już z Daimlerem przy kliku projektach związanych z elektromobilnością. Podpisała m.in. kontrakt dotyczący floty elektrycznych samochodów dostawczych Mercedes-Benz (1500 pojazdów). Oliver Lanka, dyrektor ds. zakupów centralnych w Hermes Niemcy, zauważa: „Elektromobilność jest istotnym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Postawiliśmy sobie ambitny cel, aby nasze dostawy do wszystkich ośrodków miejskich w Niemczech były zeroemisyjne do 2025 r. Stopniowa elektryfikacja ciężkiego transportu dystrybucyjnego i transportowego jest dla nas ważnym tematem. W tym obszarze ściśle współpracujemy z Mercedes-Benz Trucks. Zarówno koncepcja technologiczna eActros, jak i kompleksowe podejście serwisowe oraz poziom doradztwa zrobiły na nas wrażenie”. Aktualnie Daimler planuje produkcję dwóch wariantów eActrosa, które będą różnić się masą (18 i 25 ton). Pojazd napędzany będzie dwoma silnikami elektrycznym o łącznej mocy 250 kW i zasilany akumulatorami o mocy 240 kWh. Jak podaje Mercedes, układ napędowy składający się z dwóch silników umiejscowiony będzie w pobliżu piast kół osi tylnej. Szacowany zasięg eActrosa wynosi 200 km. Daimler zapowiada, że eActros powstał z myślą o dystrybucji miejskiej. Dlatego przetestuje je najpierw Hermes na 50-kilometrowej trasie pomiędzy Bad Hersfeld i centrum logistycznym Hermes w Friedewald, w północnej Hessii. Daimler twierdzi, że Hermes jest pierwszym z 20 „klientów testowych”, a do następnych eActros trafi do końca tego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.