Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

eActros od Mercedesa zostanie sprawdzony w praktyce

eActros od Mercedesa zostanie sprawdzony w praktyce

Pierwsze egzemplarze Mercedesa-Benz eActros już w tym roku trafią do klientów. Hermes odebrał właśnie od producenta 10 ciężarówek elektrycznych, które zamierza przetestować w ciągu najbliższych dwóch lat.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, skomentował dostawę: „Praktyczne testy z eActros to ważny kamień milowy na drodze do produkcji seryjnej. Chcemy wykorzystać kompleksowe ustalenia, aby wprowadzić elektryczne ciężarówki do dystrybucji w centrum miast od 2021 roku”.

Hermes, największa niezależna niemiecka firma logistyczna, współpracuje już z Daimlerem przy kliku projektach związanych z elektromobilnością. Podpisała m.in. kontrakt dotyczący floty elektrycznych samochodów dostawczych Mercedes-Benz (1500 pojazdów).

Oliver Lanka, dyrektor ds. zakupów centralnych w Hermes Niemcy, zauważa: „Elektromobilność jest istotnym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Postawiliśmy sobie ambitny cel, aby nasze dostawy do wszystkich ośrodków miejskich w Niemczech były zeroemisyjne do 2025 r. Stopniowa elektryfikacja ciężkiego transportu dystrybucyjnego i transportowego jest dla nas ważnym tematem. W tym obszarze ściśle współpracujemy z Mercedes-Benz Trucks. Zarówno koncepcja technologiczna eActros, jak i kompleksowe podejście serwisowe oraz poziom doradztwa zrobiły na nas wrażenie”.

Aktualnie Daimler planuje produkcję dwóch wariantów eActrosa, które będą różnić się masą (18 i 25 ton). Pojazd napędzany będzie dwoma silnikami elektrycznym o łącznej mocy 250 kW i zasilany akumulatorami o mocy 240 kWh. Jak podaje Mercedes, układ napędowy składający się z dwóch silników umiejscowiony będzie w pobliżu piast kół osi tylnej. Szacowany zasięg eActrosa wynosi 200 km.

Daimler zapowiada, że eActros powstał z myślą o dystrybucji miejskiej. Dlatego przetestuje je najpierw Hermes na 50-kilometrowej trasie pomiędzy Bad Hersfeld i centrum logistycznym Hermes w Friedewald, w północnej Hessii. Daimler twierdzi, że Hermes jest pierwszym z 20 „klientów testowych”, a do następnych eActros trafi do końca tego roku.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.