Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Organizatorzy Formuły E ogłosili, że w planach mają ekstremalne, elektryczne wyzwanie dla samochodów – wyścig elektrycznymi SUVami. Do pokonania jest trasa przez Himalaje, las deszczowy Amazonii i po odległych wyspach na Oceanie Indyjskim. Reklama Seria wyścigów elektrycznych SUVów formuły może rozpocząć się już w grudniu 2020 roku. Organizatorzy nie podali jednak jeszcze oficjalnych szczegółów. Pojawiły się na razie wstępne spekulacje medialne na temat lokalizacji. Dyrektor generalny Formuły E – Alejandro Agaga, podkreśla, że całość jest na wczesnym etapie przygotowania. Osobą odpowiedzialną za wydarzenie jest Gil de Ferran. Wyścigi elektrycznych SUVów wzbudzają zainteresowanie producentów, którzy będą strać się o koncesje na indywidualne projekty aut. Organizatorzy Formuły E nadal z góry ustalą parametry nadwozia, ale silnik, niektóre podzespoły i konstrukcja samochodów pozostanie w kwestii zespołów wyścigowych. Agaga, zapytany o możliwości elektrycznych samochodów terenowych, podkreślił, że nie miał wątpliwości podczas wyboru typu pojazdów do nowej serii wyścigów: „SUV to nazwa tej gry – to miejsce, w którym zmierzają wielcy producenci ,i myślę, że właśnie tak będzie”. źródło: motorsport.com, e-racing365.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.