Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Organizatorzy Formuły E ogłosili, że w planach mają ekstremalne, elektryczne wyzwanie dla samochodów – wyścig elektrycznymi SUVami. Do pokonania jest trasa przez Himalaje, las deszczowy Amazonii i po odległych wyspach na Oceanie Indyjskim. Reklama Seria wyścigów elektrycznych SUVów formuły może rozpocząć się już w grudniu 2020 roku. Organizatorzy nie podali jednak jeszcze oficjalnych szczegółów. Pojawiły się na razie wstępne spekulacje medialne na temat lokalizacji. Dyrektor generalny Formuły E – Alejandro Agaga, podkreśla, że całość jest na wczesnym etapie przygotowania. Osobą odpowiedzialną za wydarzenie jest Gil de Ferran. Wyścigi elektrycznych SUVów wzbudzają zainteresowanie producentów, którzy będą strać się o koncesje na indywidualne projekty aut. Organizatorzy Formuły E nadal z góry ustalą parametry nadwozia, ale silnik, niektóre podzespoły i konstrukcja samochodów pozostanie w kwestii zespołów wyścigowych. Agaga, zapytany o możliwości elektrycznych samochodów terenowych, podkreślił, że nie miał wątpliwości podczas wyboru typu pojazdów do nowej serii wyścigów: „SUV to nazwa tej gry – to miejsce, w którym zmierzają wielcy producenci ,i myślę, że właśnie tak będzie”. źródło: motorsport.com, e-racing365.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.