Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Wiadomości OZE Ekstremalny wyścig e-SUVów w Formule E 03 września 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Organizatorzy Formuły E ogłosili, że w planach mają ekstremalne, elektryczne wyzwanie dla samochodów – wyścig elektrycznymi SUVami. Do pokonania jest trasa przez Himalaje, las deszczowy Amazonii i po odległych wyspach na Oceanie Indyjskim. Reklama Seria wyścigów elektrycznych SUVów formuły może rozpocząć się już w grudniu 2020 roku. Organizatorzy nie podali jednak jeszcze oficjalnych szczegółów. Pojawiły się na razie wstępne spekulacje medialne na temat lokalizacji. Dyrektor generalny Formuły E – Alejandro Agaga, podkreśla, że całość jest na wczesnym etapie przygotowania. Osobą odpowiedzialną za wydarzenie jest Gil de Ferran. Wyścigi elektrycznych SUVów wzbudzają zainteresowanie producentów, którzy będą strać się o koncesje na indywidualne projekty aut. Organizatorzy Formuły E nadal z góry ustalą parametry nadwozia, ale silnik, niektóre podzespoły i konstrukcja samochodów pozostanie w kwestii zespołów wyścigowych. Agaga, zapytany o możliwości elektrycznych samochodów terenowych, podkreślił, że nie miał wątpliwości podczas wyboru typu pojazdów do nowej serii wyścigów: „SUV to nazwa tej gry – to miejsce, w którym zmierzają wielcy producenci ,i myślę, że właśnie tak będzie”. źródło: motorsport.com, e-racing365.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.