Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Elektromobilność ElectroMobility Poland i Energa łączą swoje doświadczenia 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Energa zacieśnia współpracę ze spółką powołaną do produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Obie firmy podpisały list intencyjny o realizacji wspólnej wizji tworzenia warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. – Energa wspiera działalność ElectroMobility Poland szczególnie w tak kluczowym elemencie łańcucha wartości jakim jest dostarczenie dla użytkownika końcowego samochodu elektrycznego. Upowszechnienie na polskim rynku samochodu elektrycznego znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa ENERGA. Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland informację dotycząca funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, prezes Energa SA. Reklama Obie firmy widzą możliwość osiągnięcia synergii między projektem realizowanym przez ElectroMobility Poland (EMP), a działaniami prowadzonymi w obszarze elektromobilności przez Energę. Współpraca ta może przynieść korzyści Enerdze, jako akcjonariuszowi EMP. Ale Grupa także sama aktywnie kreuje rodzimy rynek elektromobilności, który postrzega jako istotny obszar przyszłej działalności biznesowej. Ściślejsza współpraca z EMP oraz możliwość prowadzenia pilotaży z użyciem powstających aut elektrycznych, pozwoli gdańskiej firmie lepiej przygotować modele biznesowe na rozwijającym się rynku elektromobilności. Do tej pory Grupa Energa: wybudowała w Trójmieście publicznie dostępną sieć ładowania – 7 terminali w popularnych lokalizacjach przeprowadziła własne badania behawioralne – 600 użytkowników i 400 tys. przejechanych km opracowała własne modele biznesowe i produkty dla rynku elektromobilności wdrożyła systemy do zarządzania infrastrukturą ładowania i wynajmu pojazdów (pierwszy w Polsce carsharing aut elektrycznych) zainicjowała powstanie społeczności EV Na bazie zebranych doświadczeń Energa już teraz oferuje jednostkom samorządowym opracowanie, wdrożenie i realizację programu elektromobilności. A w najbliższych planach ma komercyjne stawianie słupków do ładowania m.in. przy hotelach, restauracjach. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.