Elektromobilność Elektromobilna rewolucja wkracza w turystykę caravaningu 27 lipca 2018 Elektromobilność Elektromobilna rewolucja wkracza w turystykę caravaningu 27 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Dobre wieści napłynęły dla miłośników caravaningu z Hiszpanii. Miejscowa filia fabryki Nissana przygotowuje ciekawą propozycję dla tych, którzy lubią spędzać czas wolny w domu na 4 kołach. Reklama Całkowicie elektryczny camper na bazie furgonetki e-NV200 niebawem będzie dostępny dla każdego, kto ceni nowoczesność, wygodę oraz ekologię. Tradycyjny camper to pożeracz paliwa i pieniędzy. Elektryczna opcja pozwoli obniżyć koszty eksploatacji przy jednoczesnym obniżeniu emisji spalin. Pojazd, o którym mowa, został po raz pierwszy zaprezentowany w maju tego rok z myślą o hiszpańskich klientach. Niestety elektryczny camper ma dość niewielki zasięg, bo zaledwie 200 km na jednym ładowaniu. Nie mniej jednak pojazd Nissana, jeżeli wzbudzi zainteresowanie na odpowiednim poziomie, może być początkiem całej gamy pojazdów turystycznych. Francesco Corberó, dyrektor ds. Komunikacji Nissan Iberia, powiedział: „Nowa gama samochodów Nissan Camper pozwoli najbardziej odważnym zakupić prywatny dom z widokiem na najbardziej niesamowite miejsca na świecie i cieszyć się esencją podróży z rodziną lub przyjaciółmi”. Klienci zainteresowani samochodem mogą sami skonfigurować jego wyposażenie w zależności od upodobań i potrzeb. Na razie jest to tylko możliwe w hiszpańskiej filii Nissana. Na szczęście koncern rozważa wejście na inne rynki, jeżeli hiszpański projekt odniesie sukces na zadowalającym poziomie biznesowym. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.