Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Aż 14 nowych i elektrycznych autobusów będzie jeździło po Szczecinie, Gdyni i Polkowicach, których zakup dofinansowany zostanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wszystko w ramach dążenia do bezemisyjnego transportu publicznego w miastach. Reklama Koszt zakupu nowych autobusów dla wspomnianych ośrodków jest szacowany na ponad 37 mln złotych. Z programu priorytetowego NFOŚiGW na ten cel przeznaczona zostanie dotacja w wysokości 12 mln. Resztę pokryją miasta – Szczecin 18,4 mln, Gdynia 15,5 mln a Polkowice 3,4 mln złotych. Projekty na ekologiczne przedsięwzięcia można było składać od września 2017 roku do końca marca roku bieżącego. Budżet na dotacje i pożyczki Systemów zielonych inwestycji GEPARD na lata 2017-2020 wynosi 200 mln zł. Umowa podpisana z Szczecinem i Gdynia zakłada kupno po sześciu autobusów na miasto, a z Polkowicami dwóch. Wniosek o dofinansowanie złożyło również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Poznaniu. Jak jednak informuje NFOŚiGW, jest on jeszcze w trakcie sprawdzania. Jeśli pozytywnie przejdzie procedurę, to w Poznaniu pojawi się sześć ekologicznych autobusów oraz sześć nowych ładowarek. Podmioty zainteresowane dotacjami lub pożyczkami z programu GEPARD mogą składać wnioski o fundusze na zakup autobusów elektrycznych oraz budowę lub modernizację stacji ładowania tych pojazdów w ramach wdrażania elektromobilności w publicznym transporcie zbiorowym. Dofinansowanie może pokryć do 40% kosztów kwalifikowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.