Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Aż 14 nowych i elektrycznych autobusów będzie jeździło po Szczecinie, Gdyni i Polkowicach, których zakup dofinansowany zostanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wszystko w ramach dążenia do bezemisyjnego transportu publicznego w miastach. Reklama Koszt zakupu nowych autobusów dla wspomnianych ośrodków jest szacowany na ponad 37 mln złotych. Z programu priorytetowego NFOŚiGW na ten cel przeznaczona zostanie dotacja w wysokości 12 mln. Resztę pokryją miasta – Szczecin 18,4 mln, Gdynia 15,5 mln a Polkowice 3,4 mln złotych. Projekty na ekologiczne przedsięwzięcia można było składać od września 2017 roku do końca marca roku bieżącego. Budżet na dotacje i pożyczki Systemów zielonych inwestycji GEPARD na lata 2017-2020 wynosi 200 mln zł. Umowa podpisana z Szczecinem i Gdynia zakłada kupno po sześciu autobusów na miasto, a z Polkowicami dwóch. Wniosek o dofinansowanie złożyło również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Poznaniu. Jak jednak informuje NFOŚiGW, jest on jeszcze w trakcie sprawdzania. Jeśli pozytywnie przejdzie procedurę, to w Poznaniu pojawi się sześć ekologicznych autobusów oraz sześć nowych ładowarek. Podmioty zainteresowane dotacjami lub pożyczkami z programu GEPARD mogą składać wnioski o fundusze na zakup autobusów elektrycznych oraz budowę lub modernizację stacji ładowania tych pojazdów w ramach wdrażania elektromobilności w publicznym transporcie zbiorowym. Dofinansowanie może pokryć do 40% kosztów kwalifikowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.