Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Już nie tory uliczne, lecz wymagające trasy terenowe, a na nich elektryczne SUV-y. Tak będą wyglądały zmagania w ramach Extreme E, czyli wyścigi terenowe samochodów elektrycznych. Pierwszy sezon wystartuje w 2021 roku. Reklama Wyścigi mają być elektrycznym odpowiednikiem rajdu Dakar, jednak przewidziane trasy będą krótsze. Co więcej, nie spotkamy na nich kibiców, ponieważ będą to tereny trudno dostępne, takie jak lasy Amazonii, Sahara czy Himalaje. Wybór miejsc jest nieprzypadkowy. Obecność na nich elektrycznych wyścigówek ma również wymiar społeczny. Ma to uwrażliwiać na problemy związane z globalnym ociepleniem, szczególnie dającym się we znaki na tych terenach. „Pływającym padokiem” rajdów ma być dawny okręt handlowy. Zorganizowany na nim będzie serwis samochodów, a także biura i miejsca noclegowe. Jak mówi Alejandro Agag, współtwórca Formuły E i jeden z pomysłodawców rajdów Extreme E, wyścigi mogą pomóc uczynić świat bardziej zrównoważonym w szybszym tempie. Wciąganie aut elektrycznych w branżę wyścigową napędzi ponadto ich rozwój. Stanie się tak z uwagi na konieczność testowania ich w trudnych warunkach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.