Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Już nie tory uliczne, lecz wymagające trasy terenowe, a na nich elektryczne SUV-y. Tak będą wyglądały zmagania w ramach Extreme E, czyli wyścigi terenowe samochodów elektrycznych. Pierwszy sezon wystartuje w 2021 roku. Reklama Wyścigi mają być elektrycznym odpowiednikiem rajdu Dakar, jednak przewidziane trasy będą krótsze. Co więcej, nie spotkamy na nich kibiców, ponieważ będą to tereny trudno dostępne, takie jak lasy Amazonii, Sahara czy Himalaje. Wybór miejsc jest nieprzypadkowy. Obecność na nich elektrycznych wyścigówek ma również wymiar społeczny. Ma to uwrażliwiać na problemy związane z globalnym ociepleniem, szczególnie dającym się we znaki na tych terenach. „Pływającym padokiem” rajdów ma być dawny okręt handlowy. Zorganizowany na nim będzie serwis samochodów, a także biura i miejsca noclegowe. Jak mówi Alejandro Agag, współtwórca Formuły E i jeden z pomysłodawców rajdów Extreme E, wyścigi mogą pomóc uczynić świat bardziej zrównoważonym w szybszym tempie. Wciąganie aut elektrycznych w branżę wyścigową napędzi ponadto ich rozwój. Stanie się tak z uwagi na konieczność testowania ich w trudnych warunkach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.