Elektromobilność Elektryczny autobus przejechał na jednym ładowaniu 1772 km 11 października 2017 Elektromobilność Elektryczny autobus przejechał na jednym ładowaniu 1772 km 11 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jednym z głównych argumentów przeciwników elektrycznych pojazdów jest niewielka odległość możliwa do pokonania na jednym ładowaniu. Rozwój techniki powoli wytrąca ten argument z rąk osób zniesmaczonych postępującą elektryfikacją motoryzacji, ponieważ co roku nie tylko taka odległość się zwiększa, ale przybywa także infrastruktury ładującej. Niewiele rzeczy jest w tej kwestii niemożliwych, co udowodniło ostatnio przedsiębiorstwo Prottera za pomocą swojego nowego elektrycznego autokaru. Reklama Firma ta opublikowała w serwisie YouTube film, w którym informuje, że produkowany przez nią autokar Catalyst E2 Max pokonał na jednym ładowaniu odległość 1101,2 mil, odpowiadającej 1772 km. Choć wydawać by się mogło, że taki wynik jest nieprawdopodobny, to warto zauważyć, że autokar został wyposażony w baterię o pojemności 660 kWh. https://www.youtube.com/watch?v=slDCwWnpQV0 Osiągnięty rezultat robi wrażenie, lecz należy mieć na uwadze, że został on uzyskany w warunkach wyidealizowanych – bez pasażerów i na wybranej wcześniej trasie. Producent nie chwalił się także czasem, jaki był konieczny do przejechania 1772 km, a więc można się spodziewać, że taka prędkość nie była zawrotna. Nie zmienia to jednak faktu, że branżę transportową czeka nieuchronna rewolucja, której pierwsze oznaki widzimy już dziś. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.