Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? DAF to jeden z najbardziej znanych producentów ciężarówek. Holandia, z której się wywodzi, nieustannie dąży do dywersyfikacji źródeł energii oraz elektromobilności, co poniekąd odbija się na polityce firmy DAF Trucks. Od dłuższego czasu prowadzi ona prace nad pojazdami hybrydowymi, których rozwój ma przyczynić się do wdrożenia do gamy oferowanych ciężarówek także modeli elektrycznych. Jak informuje ORPA, jeden z nich został właśnie zaprezentowany – nosi nazwę DAF CF Electric, a jego masa wynosi 9,7 tony. „DAF był jednym z pierwszych producentów, który wprowadził hybrydowe ciężarówki w Europie i kontynuuje rozwijanie elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych. Podczas gdy miasta ogłaszają plany dotyczące pojazdów zeroemisyjnych oraz bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci dysponują optymalnymi rozwiązaniami, by odnieść sukces” – powiedział Preston Feight, który jest dyrektorem generalnym firmy DAF Trucks. Reklama Pokazany światu DAF CF Electric wyposażony został w silnik o mocy 286 KM. Odpowiednią dawkę energii zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 170 kWh. Czas jego pełnego naładowania oscyluje w granicach 1,5 godziny. Po tym czasie możliwe jest pokonanie 100 kilometrów, co oznacza, że przeznaczeniem samochodu nie są długie trasy, a krótkie, miejskie dystanse. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.