Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. DAF to jeden z najbardziej znanych producentów ciężarówek. Holandia, z której się wywodzi, nieustannie dąży do dywersyfikacji źródeł energii oraz elektromobilności, co poniekąd odbija się na polityce firmy DAF Trucks. Od dłuższego czasu prowadzi ona prace nad pojazdami hybrydowymi, których rozwój ma przyczynić się do wdrożenia do gamy oferowanych ciężarówek także modeli elektrycznych. Jak informuje ORPA, jeden z nich został właśnie zaprezentowany – nosi nazwę DAF CF Electric, a jego masa wynosi 9,7 tony. „DAF był jednym z pierwszych producentów, który wprowadził hybrydowe ciężarówki w Europie i kontynuuje rozwijanie elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych. Podczas gdy miasta ogłaszają plany dotyczące pojazdów zeroemisyjnych oraz bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci dysponują optymalnymi rozwiązaniami, by odnieść sukces” – powiedział Preston Feight, który jest dyrektorem generalnym firmy DAF Trucks. Reklama Pokazany światu DAF CF Electric wyposażony został w silnik o mocy 286 KM. Odpowiednią dawkę energii zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 170 kWh. Czas jego pełnego naładowania oscyluje w granicach 1,5 godziny. Po tym czasie możliwe jest pokonanie 100 kilometrów, co oznacza, że przeznaczeniem samochodu nie są długie trasy, a krótkie, miejskie dystanse. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.