Wiadomości OZE Elektryczny e-NV200 do serwowania lodów od Nissana 26 czerwca 2019 Wiadomości OZE Elektryczny e-NV200 do serwowania lodów od Nissana 26 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Nissan nawiązał współpracę z Mackie’s of Scotland, producentem lodów, w celu stworzenia nowej wersji całkowicie elektrycznej furgonetki e-NV200, zaprojektowanej z myślą o produkcji samochodów dostawczych o zerowej emisji. Reklama Większość furgonetek z lodami, zwłaszcza starszych modeli, ma silniki wysokoprężne, które pracują i emitują zanieczyszczenia powietrza podczas postoju, ponieważ muszą dostarczyć energię do zasilenia urządzeń chłodniczych. Jest to więc doskonała nisza do podjęcia działań na rzecz elektromobilności, co zauważył Nissan. Kalyana Sivagnanam, dyrektor zarządzający Nissan Motor Great Britain, o projekcie elektrycznego samochodu dostawczego z lodami powiedziała: – Lody cieszą się popularnością na całym świecie, ale konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na środowisko – w jaki sposób produkujemy takie smakołyki oraz z jakimś śladem węglowym do nas trafiają. Projekt ten jest doskonałą demonstracją strategii inteligentnej mobilności Nissana, która wykorzystuje ponad dekadę doświadczeń EV i postęp w technologii akumulatorów, aby stworzyć czystsze rozwiązania (…). Eliminując szkodliwe emisje z rury wydechowej i zwiększając nasze wykorzystanie energii odnawialnej, możemy pomóc uczynić ten świat lepszym dla wszystkich. E-NV200 Nissana jest wyposażony w akumulator o pojemności 40 kWh, który zapewnia zasięg 124 mil (około 200 km). Aby zwiększyć wydajność, pojazd korzysta z Nissan Energy ROAM, który jest przenośnym systemem akumulatorów do zasilania urządzeń pokładowych, m.in. urządzeń chłodniczych. Dwie jednostki Nissan Energy ROAM mają łączną pojemność wynoszącą 1,4 kWh. Ten w pełni elektryczny, bezemisyjny pojazd do serwowania lodów został zaprezentowany po raz pierwszy 20 czerwca tego roku w Wielkiej Brytanii podczas Clean Air Day. Firma informuje, że otrzymała na model e-NV200 już ponad 10 000 zamówień. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.