Elektromobilność Elektryczny Mini Cooper SE 19 lipca 2019 Elektromobilność Elektryczny Mini Cooper SE 19 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Brytyjsko-bawarska marka samochodów Mini Cooper SE zaprezentowała swoją pierwszą serię pojazdów elektrycznych. Peter Schwarzenbauer, członek zarządu BMW odpowiedzialnego za Mini, przedstawił plany firmy w zakresie elektryfikacji. Reklama Mini Cooper SE Większe modele Mini są obecnie oparte na platformach BMW, dlatego w Mini Cooper SE wykorzystano technologię użytą w modelu BMW i3s, jednak z mniejszym akumulatorem o pojemności 32,6 kWh, w zamian oferując bardziej przyjemny design niż w futurystycznym BMW. Pojawia się w nim nowy 5,5-calowy wyświetlacz, który nie tylko podaje informacje dotyczące prowadzonego pojazdu, ale także te o ładowaniu, gdy samochód jest podłączony do sieci. Podstawą Mini Cooper SE jest trzydrzwiowy Mini F56 o długości 3,85 metra. Ładowanie, moc i zasięg Mini Coopera SE Ładowarka o mocy 11 kW pozwoli na pełne naładowanie baterii Mini Cooper SE w maksymalnie 3,5 godziny, a przy 80% ładowaniu czas skraca się do 2,5 godzin. Według danych fabrycznych samochód osiąga moc 135 kW (135 km) i 270 Nm momentu obrotowego, zużywając pomiędzy 13,2 a 15,0 kWh energii. Prędkość 60 km/h osiąga w 3,9 sekundy, a 100 km/h po 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, a w pełni naładowana bateria powinna pozwolić na przejechanie 270 km. Mini Cooper SE będzie produkowany w zakładzie w Oksfordzie. Koncern zapewnia, że technologia akumulatorów jest wystarczająco zaawansowana, aby samochody były przystępne cenowo. Zamawiać można już dziś, a dostawy spodziewane są od marca 2020 roku. Ekologiczna przyszłość MINI Jak powiedział Peter Schwarzenbauer, firma spodziewa się, że zmiany zachodzące w ustawodawstwie będą sprzyjać sprzedaży, a także rosnącemu zainteresowaniu konsumentów pojazdami elektrycznymi. Te czynniki mogą doprowadzić do tego, że Mini stanie się marką w pełni elektryczną. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.