Wiadomości OZE Elektryczny samochód za 20 tys. dolarów – Biomega 07 stycznia 2019 Wiadomości OZE Elektryczny samochód za 20 tys. dolarów – Biomega 07 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Duńska Biomega, znana ze swoich elektrycznych rowerów, planuje rozszerzyć swoją działalność o auta elektryczne. Firma zaprezentowała swój pierwszy pojazd pod nazwą SIN. Zaprojektowany został do działania w miejskim środowisku, jako ultralekki, niedrogi pojazd elektryczny. Dzięki ogniwom o pojemności 14 kWh auto przejechać może do 150 km na jednym ładowaniu. Reklama Aktualnie najtańszym elektrycznym samochodem pozostaje włoskie Tazzari. Czy Biomega prezentuje się ciekawiej? Minimalistyczny projekt zainspirowany jest skandynawską ideą, którą dobrze oddaje fraza: „mniej to więcej”. Kadłub auta ma być modułowy i wykonany z włókna węglowego, by zredukować wagę pojazdu i zapewnić optymalne zużycie mocy. Wnętrze wykończone jest perforowanym aluminium. Z tego samego materiału wykonano poziomą belkę, do której przymocowano kierownicę samochodu. Bardzo rozbudowany system multimedialny obsługiwany jest przez tablet. Aby zmaksymalizować widoczność, całe drzwi są przeszklone, a przednia szyba przedłużona na cały dach. Samochód posiada cztery niezależne silniki w kołach i pojedynczą baterię umieszczoną pod podłogą samochodu. Auto przyspiesza do 90 km/h w około 13 sekund i może jechać maksymalnie z prędkością 120 km/h. Założyciel Biomega, Jens Martin Skibsted, tłumaczy, że po latach projektowania zaawansowanych technologicznie rowerów elektrycznych auta były kolejnym krokiem. „Na miejskiej mobilności skupiamy się od lat 90. XX wieku”, mówi Skibsted. „Biomega zawsze skupiała się na przesuwaniu paradygmatu transportu w społeczeństwie. Uważamy, że jesteśmy na bardzo silnej pozycji, by zaprojektować auto elektryczne”. Samochód zaprezentowano na targach CIEE w Szanghaju. SIN kosztować ma około 20 tysięcy dolarów i trafić do handlu pomiędzy 2021 a 2023 rokiem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.