Elektromobilność Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji 28 grudnia 2018 Elektromobilność Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji 28 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? W ramach projektu finansowanego ze środków UE w greckim mieście Trikala pojawi się dziesięć lekkich pojazdów elektrycznych. Mają one pokazać odwiedzającym, jak praktyczne i ekologiczne jest wykorzystanie elektrycznych trój- i czterokołowców. Reklama W całej Europie miasta walczą z nadmiarem ruchu samochodowego na ulicach i zanieczyszczeniami, jakie one produkują. Proponowanych jest wiele alternatywnych napędów mających zastąpić silniki spalinowe. Europa traktuje ten temat bardzo poważnie – w ostatnim tylko roku sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40%. Niestety pojazdy elektryczne nie rozładują korków, ale rozwiązaniem tego problemu mogą być pojazdy elektryczne klasy L. Kłopotliwe jest jednak przekonanie mieszkańców miast, że tego rodzaju auta zaspokoją ich potrzeby. W ramach finansowanego przez UE programu ELVITEN mieszkańcy sześciu miast na Starym Kontynencie będą mogli zapoznać się tymi interesującymi pojazdami elektryczny: Trikala w Grecji, Berlin w Niemczech, Malaga i włoskie miasta Genua i Rzym. Główną zaletą elektrycznych pojazdów klasy L jest zerowa emisja CO2 i kompaktowy rozmiar. Doskonale sprawdzają się w zatłoczonych centrach miast – łatwo nimi parkować i manewrować na ograniczonej przestrzeni. „Pojazdy elektryczne klasy L mogą uczynić codzienny transport łatwiejszym i bardziej ekologicznym, a także w wielu przypadkach szybszym”, mówi Dimitris Papastergiou, burmistrz Trikala. Trójkołowce udostępnione mają być do testów firmom kurierskim i dostawcom, a większe, czterokołowe pojazdy będą czekać na miejskich parkingach na mieszkańców chętnych do testowania nowego rozwiązania. Projekt wystartował w czwartym kwartale 2018 roku i trwać będzie przez rok. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.