Fotowoltaika Elon Musk prezentuje fotowoltaiczne dachówki 30 października 2016 Fotowoltaika Elon Musk prezentuje fotowoltaiczne dachówki 30 października 2016 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Szef Tesli – Elon Musk – zaprezentował szerokiej publiczności na ostatnim spotkaniu nowych produkt tej firmy – fotowoltaiczne dachówki. Prezentacja tego produktu związana jest z fuzją Tesli i SolarCity – firmy odpowiedzialnej za wiele inwestycji w sektorze PV. Reklama Instalacja pokazywanych przez Muska ma za zadanie wyeliminować konieczność instalacji klasycznych modułów PV na dachach. Oprócz tego elementu Musk prezentował też nową wersję Powerwalla – domowego systemu przechowywania energii elektrycznej produkcji Tesli. „To nasz zintegrowany pomysł na przyszłość. Elektryczny samochód, Powerwall i fotowoltaiczny dach. Kluczem jest tutaj połączenie szeregu cech – integracji systemu, jego estetyki i niskiej ceny” podsumował prezentację Musk. Opisywany produkt powinien trafić na rynek latem przyszłego roku. Chęć wspólnego wypuszczenia tego rodzaju produktu potwierdza chęć do fuzji Tesli i SolarCity – pozostanie osobno „spowalnia rzeczy i czyni wszystko droższym; to nic dobrego dla akcjonariuszy” podsumował Musk. Tesla ma zamiar podbić swoim nowym produktem rynek fotowoltaiczny. Jak podkreśla Musk czynnikiem który ma w tym pomóc jest wysoka estetyka produkowanych dachówek. Jak ocenia Peter Rive, współzałożyciel SolarCity, a prywatnie kuzyn Muska, rynek solarnych dachówek, może rozrosnąć się do wielkości 5% całego rynku pokryć dachowych w ciągu roku albo dwóch lat. fot. główne: Tesla, źródło: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.