Szef Tesli – Elon Musk – zaprezentował szerokiej publiczności na ostatnim spotkaniu nowych produkt tej firmy – fotowoltaiczne dachówki. Prezentacja tego produktu związana jest z fuzją Tesli i SolarCity – firmy odpowiedzialnej za wiele inwestycji w sektorze PV.
Instalacja pokazywanych przez Muska ma za zadanie wyeliminować konieczność instalacji klasycznych modułów PV na dachach. Oprócz tego elementu Musk prezentował też nową wersję Powerwalla – domowego systemu przechowywania energii elektrycznej produkcji Tesli.
„To nasz zintegrowany pomysł na przyszłość. Elektryczny samochód, Powerwall i fotowoltaiczny dach. Kluczem jest tutaj połączenie szeregu cech – integracji systemu, jego estetyki i niskiej ceny” podsumował prezentację Musk.
Opisywany produkt powinien trafić na rynek latem przyszłego roku. Chęć wspólnego wypuszczenia tego rodzaju produktu potwierdza chęć do fuzji Tesli i SolarCity – pozostanie osobno „spowalnia rzeczy i czyni wszystko droższym; to nic dobrego dla akcjonariuszy” podsumował Musk.
Tesla ma zamiar podbić swoim nowym produktem rynek fotowoltaiczny. Jak podkreśla Musk czynnikiem który ma w tym pomóc jest wysoka estetyka produkowanych dachówek. Jak ocenia Peter Rive, współzałożyciel SolarCity, a prywatnie kuzyn Muska, rynek solarnych dachówek, może rozrosnąć się do wielkości 5% całego rynku pokryć dachowych w ciągu roku albo dwóch lat.
fot. główne: Tesla, źródło: Canva
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.