Elektromobilność Europa na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych 16 lutego 2021 Elektromobilność Europa na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych 16 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Organizacja pozarządowa Transport & Environment opublikowała raport traktujący o znacznym wzroście sprzedaży samochodów elektrycznych w ubiegłym roku w Europie. W 2020 roku udział pojazdów elektrycznych w rynku wyniósł 10,5%, w porównaniu do 3% w 2019 roku. Reklama Ponad milion nowych samochodów elektrycznych W 2020 roku w Unii Europejskiej (razem z Wielką Brytanią) zarejestrowano ponad milion elektrycznych samochodów osobowych. Ponad połowę z nich (51,5%) stanowiły samochody bateryjne, natomiast resztę hybrydy typu plug-in. Udział pojazdów elektrycznych w rynku w 2020 roku wyniósł ponad 10% Największymi rynkami dla elektryków były Niemcy (395 tys. samochodów), Francja (186 tys.) i Wielka Brytania (186 tys.). Natomiast według udziałów w rynku przodują Szwecja (32%), Holandia (25%) i Finlandia (18%). W Niemczech udział elektryków w rynku wyniósł 13,5%, we Francji 11,3%, a w Wielkiej Brytanii 11,2%. Europa wyprzedziła Chiny Jak podają analitycy T&R, po raz pierwszy w historii Unia Europejska wyprzedziła Chiny pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych. W ubiegłym roku na Starym Kontynencie sprzedano 1,365 mln pojazdów elektrycznych, czyli o 2% więcej niż w Chinach (1,337 mln). Na trzecim miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone (0,328 mln). – Europa właśnie wyprzedziła Chiny w elektrycznym wyścigu i została światowym liderem w elektromobilności. Tegoroczny przegląd regulacji unijnych w sprawie norm emisji z samochodów będzie decydujący dla przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Pozostawienie obecnych regulacji bez zmian będzie oznaczać stagnację sektora – powiedział w rozmowie z PAP Lucien Mathieu, analityk ds. elektromobilności w T&E. Polska przoduje w Europie Środkowo-Wschodniej Największym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej była Polska. Samochody elektryczne stanowiły 1,9% sprzedaży (8 tys. egzemplarzy). Kolejni producenci zapowiadają zwiększenie produkcji samochodów elektrycznych Według Rafała Bajczuka z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, w kolejnych latach Polska może zwiększyć sprzedaż elektryków. – Jesteśmy jednym z nielicznych krajów UE, które nie oferują w tym momencie dopłat do zakupu samochodów na prąd. Mamy też duże pole manewru jeśli chodzi o zachęty fiskalne do zakupu elektryków, zwłaszcza w segmencie aut flotowych – skomentował Bajczuk dla PAP. Analityk zwrócił również uwagę na rozwijającą się sieć stacji ładowania w Polsce oraz wzrastającą świadomość społeczną w zakresie elektromobilności. Źródło: PAP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.