Elektromobilność EV Readiness Index 2022: Polska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności w UE 27 czerwca 2022 Elektromobilność EV Readiness Index 2022: Polska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności w UE 27 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Polska zajęła ostatnie miejsce na liście krajów UE dot. elektryfikacji transportu. EV Readiness Index ocenia państwa UE na podstawie analizy infrastruktury, która pozwala na wdrożenie elektromobilności. Co sprawiło, że Polska znalazła się na szarym końcu? Reklama Spis treści TogglePolska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności Co to jest EV Readiness Index?Kto wypadł najlepiej w rankingu EV Readiness Index?Elektryfikacji transportu przebiega w Polsce za wolno Polska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności Rozwój elektromobilności ma niewątpliwie istotny udział na rynku w całej Europie – donosi EV Readinnes Index 2022. Elektryczne pojazde jeszcze nigdy nie były tak tanie, a infrastruktura ładowania tak rozwinięta. Elektromobilność bez tajemnic. Powstało kompendium wiedzy o zeroemisyjnym transporcie Mimo tego, Polska razem z Czechami znajduje się na samym końcu w gotowości na elektryfikację transportu. Co sprawiło, że osiągnęliśmy najgorszy wynik? Co to jest EV Readiness Index? EV Readiness Index to wyczerpująca analiza, która przedstawia gotowość krajów Unii Europejskiej do transformacji w zakresie elektryfikacji transportu. Ranking bazuje na trzech kluczowych wskaźnikach: poziomie rozwoju rynku elektromobilności, poziomie rozwoju infrastruktury dedykowanej pojazdom elektrycznym, kosztach posiadania pojazdów elektrycznych. Analizie poddano stan elektromobilności w 22 krajach UE: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie. Kto wypadł najlepiej w rankingu EV Readiness Index? Najlepszymi krajami pod względem rozwoju elektromobilności są Norwegia, Holandia oraz Zjednoczone Królestwo. Ranking podkreśla również znaczną poprawę w takich krajach jak Grecja, Szwecja i Belgia. Wpłynęły na to przede wszystkim obniżenie kosztów posiadania pojazdu elektrycznego oraz ulepszenie infrastruktury ładującej, a także państwowe działania zachęcające do rezygnacji z samochodów spalinowych. Źródło danych: EV Readiness Index 2022 Na ostatnim miejscu znalazły się równorzędnie Czechy oraz Polska otrzymując jedynie 13 na 50 możliwych punktów. Z czego wynika tak niski wynik? Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 140% Elektryfikacji transportu przebiega w Polsce za wolno Oceniając rozwój rynku elektromobilności i gotowość na transformację transportu, ranking brał pod uwagę takie czynniki jak np. liczba zarejestrowanych aut na mieszkańca, liczba stacji ładowania na mieszkańca, procent szybkich ładowarek na kilometr autostrady, dopłaty rządowe do zakupu pojazdów elektrycznych, a także ulgi podatkowe i koszty energii. Polska wypadła niezadowalająco w każdej kategorii i nie wykazała żadnej poprawy w stosunku do poprzedniego roku, wręcz przeciwnie. W przypadku kosztów posiadania pojazdów Polska wykazała największy spadek wskaźnika ze względu na wzrost podatków. To sprawiło, że sumarycznie otrzymaliśmy dwa punkty mniej niż w 2021 roku. Źródło danych: EV Readiness Index 2022 Źródło: EV Readiness Index Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.