Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda

F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda

Przedstawiciele Forda na targach IAA Commercial Vehicles 2018 w niemieckim Hanowerze zaprezentowali nową koncepcję marki na elektryczną, autonomiczną ciężarówkę – F-Vision. Tym samym dołączyli do innych producentów, którzy starają się zdominować ten segment elektrycznej branży motoryzacyjnej.

Reklama

O prezentacji F-Vision w Hanowerze przedstawiciele napisali podsumowująco: „F-Vision, nasz pierwszy samochód koncepcyjny, którzy przygotowaliśmy z wizją przyszłości, wyróżnił targi pojazdów użytkowych w Hanowerze ze względu na swoje uderzające detale. (…) Nasze koncepcyjne F-Vision zostało zaprojektowane z myślą o tureckich projektantach i inżynierach, którzy kształtują przyszłość”.

Szczegóły dotyczące specyfikacji elektrycznej ciężarówki F-Vision póki co są nieznane. Ford potwierdza jedynie, że będzie ona w pełni zasilana przez napęd elektryczny i wyposażona w system autonomicznej jazdy na poziomie 4. To oznacza, że może poruszać się samodzielnie, bez udziału człowieka, ale w sposób dostosowany do norm drogowego planu Europejskiej Rady ds. Transportu Drogowego. Koncepcja przewiduje jednak, że podczas jazdy konieczna będzie obecność kierowcy.

Jak mówią projektanci Forda, inspiracją dla projektu F-Vision była postać komiksowa, dzięki której pojazd zyskał wygląd kojarzący się z maszyną. W koncepcji ciężarówka wyposażona jest w przyciemniane okna oraz możliwość ich regulacji w stosunku do potrzeb kierowcy, co ułatwia optymalne dopasowanie zakresu widzenia drogi. Możliwa jest również modyfikacja przodu pojazdu i projektowania jego wyglądu zgodnie z wizją właściciela.

Póki co F-Vision jest jedynie koncepcją, a Ford nie zapowiada planów produkcyjnych na skalę seryjną. Przewiduje jednak przyszłość, w której ludzie i pojazdy będą wchodzić w interakcję. Na ten moment najbardziej popularnym modelem ciężarówki elektrycznej pozostaje Semi od Tesli, ale konkuruje z nią kilka propozycji Daimlera oraz niedawno zaprezentowany przez Volvo prototyp autonomicznej, elektrycznej ciężarówki bez kabiny dla kierowcy.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.