Elektromobilność F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda 01 października 2018 Elektromobilność F-Vision – koncepcja przyszłości ciężarówek od Forda 01 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jak i gdzie naładować rower elektryczny? Rower elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – są szybkie, intuicyjne w użytkowaniu oraz ekologiczne, ponieważ nie emitują szkodliwych spalin. Jak jednak naładować taki pojazd? I gdzie to zrobić? Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Przedstawiciele Forda na targach IAA Commercial Vehicles 2018 w niemieckim Hanowerze zaprezentowali nową koncepcję marki na elektryczną, autonomiczną ciężarówkę – F-Vision. Tym samym dołączyli do innych producentów, którzy starają się zdominować ten segment elektrycznej branży motoryzacyjnej. Reklama O prezentacji F-Vision w Hanowerze przedstawiciele napisali podsumowująco: „F-Vision, nasz pierwszy samochód koncepcyjny, którzy przygotowaliśmy z wizją przyszłości, wyróżnił targi pojazdów użytkowych w Hanowerze ze względu na swoje uderzające detale. (…) Nasze koncepcyjne F-Vision zostało zaprojektowane z myślą o tureckich projektantach i inżynierach, którzy kształtują przyszłość”. Szczegóły dotyczące specyfikacji elektrycznej ciężarówki F-Vision póki co są nieznane. Ford potwierdza jedynie, że będzie ona w pełni zasilana przez napęd elektryczny i wyposażona w system autonomicznej jazdy na poziomie 4. To oznacza, że może poruszać się samodzielnie, bez udziału człowieka, ale w sposób dostosowany do norm drogowego planu Europejskiej Rady ds. Transportu Drogowego. Koncepcja przewiduje jednak, że podczas jazdy konieczna będzie obecność kierowcy. Jak mówią projektanci Forda, inspiracją dla projektu F-Vision była postać komiksowa, dzięki której pojazd zyskał wygląd kojarzący się z maszyną. W koncepcji ciężarówka wyposażona jest w przyciemniane okna oraz możliwość ich regulacji w stosunku do potrzeb kierowcy, co ułatwia optymalne dopasowanie zakresu widzenia drogi. Możliwa jest również modyfikacja przodu pojazdu i projektowania jego wyglądu zgodnie z wizją właściciela. Póki co F-Vision jest jedynie koncepcją, a Ford nie zapowiada planów produkcyjnych na skalę seryjną. Przewiduje jednak przyszłość, w której ludzie i pojazdy będą wchodzić w interakcję. Na ten moment najbardziej popularnym modelem ciężarówki elektrycznej pozostaje Semi od Tesli, ale konkuruje z nią kilka propozycji Daimlera oraz niedawno zaprezentowany przez Volvo prototyp autonomicznej, elektrycznej ciężarówki bez kabiny dla kierowcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.