Wiadomości OZE Gett uruchamia elektryczne przejazdy w Wielkiej Brytanii 03 października 2018 Wiadomości OZE Gett uruchamia elektryczne przejazdy w Wielkiej Brytanii 03 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Auto na wynajem – czy ma szansę stać się alternatywą dla zakupu samochodu? Auto na wynajem, które zastąpiłoby zakup samochodu – czy jest szansa na wprowadzenie takiego rozwiązania w Polsce? Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Międzynarodowy dostawca usług transportowych na żądanie, Gett, ogłosił, że dzięki kilku niezależnym inicjatywom może swoim klientom oferować w pełni zeroemisyjne usługi. Tym samym zyskuje status pierwszej dużej firmy tego rodzaju, której udał się zapewnić status neutralnej węglowo. Reklama Działanie podjęte przez Gett jest odpowiedzią na narastające problem z zanieczyszczeniem powietrza. „Jakość powietrza staje się coraz większym problemem, nie tylko w Londynie, ale i w całej Wielkiej Brytanii„, powiedział Matteo de Renzi, dyrektor generalny Gett UK. „Stając się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy niesamowicie dumni z tego, że pomagamy miastom osiągnąć czystsze powietrze i zmniejszyć poziom zanieczyszczeń. Przez zniwelowanie produkowanego CO2, jaki wytwarzają nasze auta w Wielkiej Brytanii, będziemy pozytywnie wpływać na wiele projektów klimatycznych na całym świecie”. We współpracy z Carbon Clear, globalnym dostawcą rozwiązań w zakresie zrównoważenia energetycznego i węglowego, Gett planuje zapewnić neutralność węglową poprzez zrównoważenie 7500 ton dwutlenku węgla. „Nauka mówi nam, że neutralność węglowa jest konieczna, aby chronić naszą planetę i utrzymać ją zdatną do życia„, powiedział Mark Chadwick, dyrektor generalny Carbon Clear. Razem firmy zmniejszą poziom zanieczyszczeń poprzez np. generowanie energii wiatrowej w Indiach, który zastępuje spalanie paliw kopalnych. Zespół będzie także wspierać projekt Madre de Dios w amazońskiej dżungli w Peru, aby ograniczyć wylesianie. „Projekty kompensacyjne, które wspiera Gett, podlegają rygorystycznym międzynarodowym standardom, aby zapewnić obiecane redukcje emisji”, mówi Chadwick. „Ponadto projekty te wspierają zrównoważony rozwój społeczności międzynarodowych i mają wymierny wpływ na życie ludzi”. Pasażerowie będą mieli również możliwość zaoferowania własnego wkładu w wysokości 20 pensów na wspieranie inicjatywy Gett Green. Dzięki temu każda podróż w ramach ich usług będzie w szerszej perspektywie pozytywna pod względem emisji dwutlenku węgla – ilość wyemitowanego gazu będzie skompensowana z zapasem. Darowizny pasażerów zostaną wykorzystane do sfinansowania londyńskich szkół, które zostały zidentyfikowane w programie audytu jakości powietrza. Inicjatywa ta ma na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń wokół londyńskich szkół i złagodzenie narażenia młodzieży na podwyższone poziomy m.in. dwutlenku azotu. Gett będzie także nadal wspierać konwersje swojej floty na pojazdy elektryczne i hybrydowe w miastach, takich jak Coventry, Edynburg, Glasgow czy Londyn. W pełni certyfikowane taksówki elektryczne, stworzone specjalnie w celu rozwiązania problemów związanych z zanieczyszczeniem, jakie wprowadza do swojej floty są pierwszymi takimi pojazdami, jakie kiedykolwiek wprowadzono na ulice Wielkiej Brytanii. Pamiętając o innych czynnikach, Gett nie będzie zwiększał floty i wzmagał zatłoczenia dróg. Zamiast tego firma chce kontynuować wysiłki na rzecz poprawy mobilności w miastach poprzez zmniejszenie liczby pojazdów w ruchu drogowym. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.