Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. FlixMobility, spółka-matka europejskiej firmy przewozowej FlixBus będzie współpracować z Freudenberg Sealing Technologies nad wprowadzeniem nowych pojazdów z napędem hybrydowym, w którym będą zamontowane ogniwa wodorowe. Reklama Po tym jak jako pierwsi, którzy z powodzeniem uruchomiliśmy trzy w pełni elektryczne busy, teraz chcemy wprowadzić pierwsze długodystansowe autobusy zasilane ogniwami paliwowymi według technologii Freudenberga, by wyznaczyć kolejny milowy krok w historii komunikacji – mówi André Schwämmlein, założyciel and prezes FlixMobility. Spółka chce, aby autobusy miały zasięg przynajmniej 500 km i mogły się naładować w ciągu maksymalnie 20 minut. Dodatkowo, powinny mieć one moc i przyspieszenie na tym samym poziomie, co standardowe pojazdy. System hybrydowy, który poprawnie łączy akumulatory oraz ogniwa paliwowe jest wyjątkowo praktyczny przy ciężkich pojazdach, jeżdżących na długich dystansach, ponieważ te w pełni elektryczne nadal nie mają możliwości pokonywania długich tras. W pierwszej fazie projektu FlixBusa, reprezentatywna flota zostanie w pełni wyposażona w nową technologię i zostanie grupą pilotażową – ogłosił Claus Möhlenkamp, szef Freudenberg Sealing Technologies. FlixBus jest franczyzodawcą – nie ma własnych pojazdów, ani kierowców, ale oferuje dla regionalnych firm zezwolenia, plany sieci, marketing, zarządzanie oraz obsługę klienta. Firma powstała w 2011 w Monachium. Kilka lat później nastąpiła jej fuzja z konkurencyjnym MeinFernbus. Od 2015 roku podbija kolejne rynki taniej komunikacji dalekobieżnej w całej Europie. fot: Janusz Jakubowski/Flickr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.