Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe13 listopada 2019 Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe13 listopada 2019Przeczytaj także Energetyka Dyrektywa metanowa vs. polskie górnictwo. Czy obawy przed zamknięciem kopalni są uzasadnione? Polscy górnicy wybrali się pod siedzibą Komisji Europejskiej w stolicy, aby zaprotestować przeciwko dyrektywie metanowej. Związkowcy są przekonani, że Bruksela próbuje zamknąć polskie górnictwo. Tymczasem analizy przekonują, że to szansa na wyczekiwaną modernizację sektora, a los polskich kopalni zależy do decydentów w Warszawie. Polska Ubóstwo zaczyna się od wody, czyli o suszy w Polsce Kiedy wyobrażasz sobie suszę, co widzisz? Pękniętą od braku wody szarą ziemię, której nie przełamuje żadna plama zieleni? Obszar zupełnie pozbawiony życia? A może ręce, które próbują złapać kilka ostatnich kropli czystej wody kapiącej z kranu? Obecnie około 4 miliardy ludzi żyje w obszarach, które doświadczają niedoborów wody przez przynajmniej jeden miesiąc w roku. Czy dopuszczasz do siebie myśl, że to wyobrażenie może być twoją rzeczywistością? FlixMobility, spółka-matka europejskiej firmy przewozowej FlixBus będzie współpracować z Freudenberg Sealing Technologies nad wprowadzeniem nowych pojazdów z napędem hybrydowym, w którym będą zamontowane ogniwa wodorowe.Po tym jak jako pierwsi, którzy z powodzeniem uruchomiliśmy trzy w pełni elektryczne busy, teraz chcemy wprowadzić pierwsze długodystansowe autobusy zasilane ogniwami paliwowymi według technologii Freudenberga, by wyznaczyć kolejny milowy krok w historii komunikacji – mówi André Schwämmlein, założyciel and prezes FlixMobility.Spółka chce, aby autobusy miały zasięg przynajmniej 500 km i mogły się naładować w ciągu maksymalnie 20 minut. Dodatkowo, powinny mieć one moc i przyspieszenie na tym samym poziomie, co standardowe pojazdy.System hybrydowy, który poprawnie łączy akumulatory oraz ogniwa paliwowe jest wyjątkowo praktyczny przy ciężkich pojazdach, jeżdżących na długich dystansach, ponieważ te w pełni elektryczne nadal nie mają możliwości pokonywania długich tras. W pierwszej fazie projektu FlixBusa, reprezentatywna flota zostanie w pełni wyposażona w nową technologię i zostanie grupą pilotażową – ogłosił Claus Möhlenkamp, szef Freudenberg Sealing Technologies.FlixBus jest franczyzodawcą – nie ma własnych pojazdów, ani kierowców, ale oferuje dla regionalnych firm zezwolenia, plany sieci, marketing, zarządzanie oraz obsługę klienta. Firma powstała w 2011 w Monachium. Kilka lat później nastąpiła jej fuzja z konkurencyjnym MeinFernbus. Od 2015 roku podbija kolejne rynki taniej komunikacji dalekobieżnej w całej Europie.fot: Janusz Jakubowski/FlickrArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.