Wiadomości OZE Formuła E przyjeżdża do Polski 11 września 2018 Wiadomości OZE Formuła E przyjeżdża do Polski 11 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Napędzany silnikiem elektrycznym wyścigowy bolid drugiej generacji będzie atrakcją kongresu Impact mobility rEVolution’18 w Katowicach (12-13 września). Po raz pierwszy pojazd tego typu zostanie zaprezentowany w Polsce. Firma ABB, która jest sponsorem tytularnym serii ABB FIA Formula E Championship, chce zademonstrować w ten sposób ogromny potencjał, jaki drzemie w pojazdach elektrycznych. Reklama Na światowy rynek wyścigów samochodowych ABB FIA Formula E Championship weszła przebojem. Kolejny sezon przynosi dość duże zmiany – zaprezentowano drugą generację bolidu, która dobitnie pokazuje, w jak szybkim tempie następuje rozwój technologiczny. Futurystyczny wygląd skrywa przede wszystkim zdecydowanie mocniejszy silnik i znacznie większy zasięg, bowiem akumulator ma dwukrotnie większą pojemność, a mimo to jest tylko o 25 proc. cięższy. Tym samym pierwsza w pełni elektryczna międzynarodowa seria sportów motorowych FIA udowodniła, że stała się platformą do testowania i rozwijania technologii elektryfikacji oraz cyfryzacji związanych z e-mobilnością. – Bolid Gen2, który będziemy prezentować, jest kwintesencją współczesnych możliwości technologicznych związanych z elektromobilnością, a katowickie spotkanie poświęcone inteligentnym i zrównoważonym systemom transportowym jest idealnym miejscem do pokazania na co pozwalają najnowsze technologie. Kongres odbywa się pod hasłem „mobility rEVolution”, a więc obejmuje nie tylko pojazdy elektryczne, ale także szeroko rozumiane systemy transportu publicznego, transportu współdzielonego, infrastrukturę ich ładowania, a nawet ideę smart city – uważa Wojciech Dziwisz, kierownik ds. rozwoju biznesu e-mobility w ABB. Opony do recyklingu Gen2 to nie tylko technologiczny majstersztyk, ale także bardzo atrakcyjna alternatywa dla miłośników wyścigów. Bolid Formuły 1 podczas przyspieszania wydaje z siebie dźwięki na poziomie 128 dB, czyli niewiele mniej niż odrzutowiec, z kolei bolid Formuły E emituje zaledwie 80 dB, co stanowi górną normę dla… odkurzaczy. Seria wyścigów ulicznych ma być nie tylko klasyczną sportową rywalizacją, ale przede wszystkim poligonem doświadczalnym dla rozwiązań e-mobility. Założenie wyścigu jest dość proste – samochody wykorzystywane na torze ABB FIA Formula E Championship są najnowocześniejszymi pojazdami zaprojektowanymi według najbardziej restrykcyjnych norm wydajności. Podobnie zresztą, jak bolidy Formuły 1 – z tą jednak różnicą, iż Formuła E stawia przede wszystkim na efektywność energetyczną i zrównoważone podejście do środowiska. Elektryczne bolidy powodują znacznie mniej hałasu, a ich prędkości są odgórnie ograniczone, mimo to potrzebują zaledwie 0,4 sekundy więcej niż ich odpowiedniki zasilane paliwem, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h. Zrównoważony rozwój widoczny jest nawet w kwestii wykorzystywanych opon. Zużywa się ich znacznie mniej, mają tylko jeden profil do wszystkich warunków pogodowych, a po zużyciu są przekazywane do recyklingu. Autor zdjęcia: Alexander Migl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.