Elektromobilność GAC Motor GE3 – tani chiński elektryczny SUV 10 sierpnia 2017 Elektromobilność GAC Motor GE3 – tani chiński elektryczny SUV 10 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Zainteresowanie samochodami elektrycznymi ciągle rośnie, jednak ich ceny często odstraszają potencjalnych kupujących. Samochody z takim napędem są jeszcze poza zasięgiem osób z klasy średniej co powoduje, że ich popularność wciąż jest znikoma. Może się to zmienić już w najbliższych latach, bowiem z roku na rok do „elektrycznej” gry włączają się nowi gracze. Tym razem padło na firmę GAC, która wprowadza na chiński rynek taniego, elektrycznego SUV’a. Reklama Jego prezentacja odbyła się na targach NAIAS (North American International Auto Show) w Detroit, tego roku. Możliwości oferowane przez pojazd są znakomite, kiedy przyrównamy je do ceny mieszczącej się w zakresie od 22200 do 25600$ – przy obecnym kursie daje to kwotę rzędu 81 tysięcy dla najtańszej wersji. Elektryczny SUV jest zdolny przejechać na jednym ładowaniu 310 km. By naładować pojazd wystarczy poświęcić 30 minut, bowiem w tym czasie możemy naładować go aż do 80%. Przyśpieszenie do 100km/h możliwe jest w czasie 9.3 sek, a droga hamowania dla tej prędkości wynosi 12.8m. Jednostka napędzająca GAC Motor GE3 ma moc 120 KW. Samochód wyposażony jest w liczne systemy multimedialne. Jak mówi prezes firmy Yu Jun, to dopiero początek. GAC w niedługiej przyszłości zaprezentuje kolejnego SUVa oraz samochód typu sedan, z zasięgiem do 500km na jednym ładowaniu. Możliwe jest, że w przyszłości GAC Motor E3 trafi także na amerykański rynek, bowiem spełnia wszystkie tamtejsze normy. Na razie brak informacji odnośnie planowanej sprzedaży samochodu na kontynencie europejskim. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.