Wiadomości OZE Gdynia testuje autobusy wodorowe razem z Lotosem 05 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Gdynia testuje autobusy wodorowe razem z Lotosem 05 kwietnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Gdynia zamierza testować bezemisyjne autobusy z napędem elektrycznym na wymienne ogniwa wodorowe. Ekologiczne paliwo do testów dostarczy Grupa Lotos. List intencyjny w tej kwestii podpisał prezydent miasta, Wojciech Szczurek i prezes zarządu koncernu Mateusz. A. Bonca. Jak podkreśla prezydent Gdyni, nowoczesna technologia to przyszłość dla mieszkańców, którym zależy na środowisku naturalnym oraz sprawnej i bezpiecznej komunikacji miejskiej. Dlatego Gdynia zamierza przetestować bezemisyjne autobusy zasilane wodorem i w przyszłości stworzyć park takich pojazdów. Reklama Wodór jest wykorzystywany w nowoczesnym przemyśle rafineryjnym i petrochemicznym. Autobusy nim zasilane nie emitują zanieczyszczeń oraz charakteryzują się cichą pracą silnika. Jeden takich pojazd w ciągu roku w Gdyni zużywałby taką ilość wodoru, jaką Grupa Lotos produkuje w swoich instalacjach w czasie jednej godziny. „Grupa LOTOS prowadzi kilka projektów badawczo-rozwojowych związanych z rozwojem technologii oraz zastosowaniem wodoru”, podkreśla Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu koncernu ds. produkcji i handlu. „W ubiegłym roku z inicjatywy Grupy Lotos powstał Klaster Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Energetycznych, którego misją jest inicjowanie działań na rzecz zwiększenia znaczenia technologii wodorowych”. Przy okazji testów autobusów z napędem wodorowym w Gdyni powstanie instalacja oczyszczania oraz stacja dystrybucji i tankowania tego typu pojazdów. W ich budowę zainwestuje Lotos, ponieważ, jak przekonuje M. Bonca, innowacyjne i unikatowe projekty nowoczesnych technologii to istotny element strategii koncernu. Na zdjęciu autobus wodorowy od firmy Ursus. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.